Fintech cégre bízza ügyfeleit a hagyományos bank

Együttműködésbe kezd a belga Beobank és az athéni központú Viva. Az inkumbens bank és a fintech cég egy fizetés elfogadás köré épülő digitális szolgáltatáscsomagot hoz létre kis- és középvállalatoknak.

A Beobank egy jelentős szereplő a belga bankszektorban, összesen 765 ezer lakossági, egyéni vállalkozó és vállalati ügyféllel. A Viva pedig egy fizetési szolgáltató, amely digitális és személyes fizetési megoldásokkal egyaránt rendelkezik. Nagyszabású bank-fintech együttműködésük egyedülálló lesz a belga piacon.

Az együttműködés keretein belül a Beobank az egyéni vállalkozóknak és vállalati ügyfeleknek kínált termékeit a Viva digitális ügyfél-azonosításával, illetve fizetési technológiai megoldásaival köti össze. Az eredmény egy végponttól végipontig terjedő, a digitális fizetések köré épülő digitális szolgáltatáscsomag lesz.

Még nem tudni pontosan, hogy mit fog tartalmazni a csomag, de élhetünk megalapozott feltételezésekkel. A Viva fizetési kínálatában található softPOS megoldás, payment gateway, piactéri logikára épülő szolgáltatás, illetve számla- és bankkártya-szolgáltatásokat is nyújt a cég. Ezek egy része, vagy mindegyike visszaköszönhet a közös ajánlatban.

Mindkét fél nagyon elégedett lehet a megállapodással. A Beobank képes fejleszteni kkv értékajánlatát, a Viva pedig elérheti nemzetközi terjeszkedési céljait. A fintech cég az Európai Unión kívül már az Egyesült Királyságban is igyekszik megvetni lábát. Hasonló jellegű együttműködésekkel erős jelenlétet építhet ki célpiacain – kérdés, hogy melyekben található olyan banki partner, mint a Beobank.

„A Viva-val való partnerség jelentős előrelépést jelent a Beobank számára, annak érdekében, hogy fejlessze a kkv-knak és az egyéni vállalkozóknak nyújtott szolgáltatásait. […] Hatékonyabb és személyre szabott banki élményt tudunk nyújtani, amely szorosan illeszkedik az igényeikhez és preferenciáikhoz” – Dirk Verhaeghe, Beobank, lakossági termékekért felelős vezető.

„A pénzintézetekkel való stratégiai partnerségek szerves részét képezik a kiterjesztett értékesítési csatornákon alapuló terjeszkedési stratégiánknak, amelyek révén innovatív többcsatornás fizetési megoldásaink könnyen elérhetővé válnak minden vállalkozás számára Európa-szerte.” – Harry Xenophontos, Viva, együttműködési igazgató.

(Forrás: Sajtóközlemény)

(Címlapkép: Viva)