Az UnoBank egy teljes körű szolgáltatást nyújtó digitális bankként definiálja magát, célja pedig az, hogy mesterséges intelligenciára épülő funkciókkal, bankkártyatermékekkel, valamint személyre szabható hitelkonstrukciókkal emelkedjen ki riválisai közül. Ezt a célt igyekszik szolgálni a nemrégiben a Xebia tanácsadócéggel megkötött megállapodás is, amely elősegíti majd az Uno AI kompetenciáinak fejlesztését. A közeljövőben indul először egy pilot program a Fülöp-szigeteken, majd a tervek szerint széles körben is elérhetővé válnak a neobank szolgáltatásai a Délkelet-Ázsiai régióban.
A bank azt ígéri, az ügyfelek néhány perc alatt képesek lesznek számlát nyitni, virtuális vagy fizikai bankkártyát, illetve személyre szabott hitelt igényelni. Az Uno fontos célkitűzésének tekinti, hogy kiszolgálja a Fülöp-szigetek bankolatlan lakosságának kielégítetlen igényeit, ami nem ígérkezik egyszerű feladatnak, hiszen az ország lakóinak nagyjából 70%-a még bankszámlával sem rendelkezik.
„Számos kielégítetlen szükséglet figyelhető meg a Fülöp-szigeteken,” mondja Manish Bhai, az UnoBank CEO-ja, valamint társalapítója. „A Fülöp-szigeteken a mobileszközök penetrációja rendkívül magas, a lakosság 60%-a rendelkezik okostelefonnal, illetve 67%-a használja az internetet. A piac megérett az innovációra és a drámai átalakulásra.” Bhai szerint a filippínó fogyasztók „teljes mértékben készen állnak” egy olyan „széles körű szolgáltatást nyújtó digitális bankra”, mint az Uno.
A vállalat állítása szerint termékpalettájuk egyszerűen átalakítható lesz majd, a funkciók és szolgáltatások olyan egyszerűséggel kivonhatók és beépíthetők lesznek a rendszerbe, mint a Lego kockák. A bank a Mambu és a Backbase szoftverszolgáltatók, valamint az Amazon Web Services által nyújtott technológia segítségével került felépítésre. „A Xebia személyében egy olyan hi-tech partnerre leltünk, amelynek a gondolkodása párhuzamban áll az UnoBank filozófiájával”, tette hozzá Bhai.
Forrás: Fintech Futures
Bátorfi Botond