Elhozta a fizetések jövőjét a Mastercard

A modern világban a fogyasztók – különösen a Z-generáció tagjai – egyre inkább olyan digitális megoldásokat keresnek, amelyek egyszerűsítik pénzügyeik kezelését és személyre szabott élményt nyújtanak. A Mastercard erre fejlődésre a One Credential nevű új fizetési megoldásával reagál. Ez a digitális azonosító lehetővé teszi, hogy a felhasználók egyetlen, digitálisan összekapcsolt azonosítóval többféle fizetési megoldást használjanak – legyen szó betéti, hitel-, előre feltöltött kártyás vagy részletfizetési lehetőségekről.

A One Credential segítségével a felhasználók testre szabhatják fizetési preferenciáikat. A rendszer lehetővé teszi, hogy minden egyes vásárlási helyzetben a legmegfelelőbb fizetési módot válasszák. Például egy felhasználó beállíthatja, hogy:

  • 100 dollár alatti vásárlásokat a folyószámlájáról vonjanak le,
  • 100 dollár feletti összegeket hitelkártyán keresztül fizessen,
  • nagyobb kiadásokat pedig részletfizetéssel rendezzen.

A felhasználók mindezt egy intuitív mobilalkalmazásban vagy online felületen keresztül állíthatják be, ahol valós időben követhetik költéseiket.

A Z-generáció és az új fizetési trendek

A Mastercard kutatásai szerint a Z-generáció – vagyis a tizenévesek és a húszas éveik elején járó fiatalok – a digitális fizetések legnagyobb használói. A kutatás főbb megállapításai:

  • A Z-generáció 65 százaléka szeretné egyetlen digitális felületen kezelni az összes pénzügyeit.
  • A személyre szabott fizetési megoldások 1,31-szer fontosabbak számukra, mint az idősebb generációknak.
  • Bár a fiatalok óvatosan kezelik pénzügyeiket, mégis hajlamosak többet költeni, mint megtakarítani, és igénylik a pénzügyi edukációt.
  • Az amerikai Z-generációsok többsége szerint legalább 9 millió dollárnyi vagyonra lenne szüksége az anyagi biztonsághoz, ami majdnem kétszerese az X-generáció által megjelölt összegnek.

A hitelkártya probléma… és a megoldás!

A Z generáció egyik fő pénzügyi kihívása, hogy az összes generáció közül nekik van a legalacsonyabb átlagos hitelminősítésük az Egyesült Államokban. Ennek fő oka, hogy kevesebben használnak hitelkártyát, és kevesebb pénzügyi múltjuk van.

A Mastercard kutatásai szerint:

  • A Z-generáció csupán fele használ hitelkártyát, ami alacsonyabb arány, mint az idősebb generációknál.
  • 70 százalékuk próbálja javítani hitelképességét, de több mint felük nem tudja, hogyan kezdjen hozzá.

A One Credential bevezetésével megkaphatják a számukra szükséges támogatást a fiatalokat a felelős hitel döntések meghozatalában.

Világszintű bevezetés és partnerek

A One Credential bevezetéséhez több jelentős pénzügyi és technológiai partner csatlakozott, köztük:

  • Bendigo és Adelaide Bank – Ausztrália egyik meghatározó hagyományos bankja.
  • Up Bank – Ausztrália egyik vezető neobankja.
  • Episode Six – nemzetközi fizetési technológiai infrastruktúrával foglalkozó cég.
  • Galileo Financial Technologies – a SoFi Technologies tulajdonában lévő pénzügyi technológiai vállalat.
  • i2c Inc. – pénzügyi és banki technológiákat fejlesztő cég.
  • Lithic – kártyakibocsátási és pénzügyi technológiai platform.
  • Marqeta – a beágyazott pénzügyi megoldások, főleg a kártyák nagy neve.
  • Wio Bank – az Egyesült Arab Emírségek digitális bankja, ahol a One Credential már aktívan működik.

A Mastercard a jövőben kisvállalkozások számára is elérhetővé kívánja tenni a One Credentialt, hogy a vállalkozók egyszerűbben és hatékonyabban kezelhessék pénzügyeiket.

(Forrás: Sajtóközlemény)

(Címlapkép: Depositphotos)