[ad_1]
2020. 04. 18.
Tilla Fehér
Április 10-én jelent meg egy kormányrendelet (a továbbiakban: „Rendelet”), aminek célja annak elősegítése, hogy a jogi személyek a veszélyhelyzet idején is működőképesek maradjanak, elkerülve a személyes kontaktusokat.
A Rendelet egy háromlépcsős tesztet ír elő annak meghatározására, hogy a döntéshozatal mikor maradhat a hagyományos döntéshozó szervek (taggyűlés, közgyűlés) kezében és mikor és milyen feltételek mellett kerülhetnek egyes hatáskörök a menedzsment kezébe. A szabályok értelmezéséről és gyakorlati alkalmazásáról a PwC beszámolójában olvashattunk részletesen.
Mi bejegyzésünkben a teszt második lépcsőjének szentelünk nagyobb figyelmet, ami azt írja le, hogy amennyiben a kijárási korlátozás betartása miatt a döntéshozó szerv akadályozott a döntéshozatalban, milyen lehetőségek nyílnak elektronikus kommunikációs csatornák igénybevételére.
A Rendelet két alternatív módszert biztosít a jogi személyek döntéshozatali szervei számára:
- elektronikus hírközlő eszköz útján tartandó ülés, vagy
- ülés tartása nélküli határozathozatal (ún. levélszavazás).
Ezekkel az alternatív lehetőségekkel eddig is élhettek a jogi személyek, de csak akkor, ha ez részletesen szabályozva volt az adott szervezet létesítő okiratában.
A Rendelet most abban jelent tehát könnyítést, hogy akkor is lehetőség van ezeknek a kommunikációs csatornáknak az alkalmazására a döntéshozatalai folyamatban, ha a létesítő okirat egyáltalán nem rendelkezik ezekről, vagy ha a Rendelet szabályaitól eltérően rendelkezik.
– Minden adott ahhoz, hogy a vállalkozások üzleti folyamataikat át tudjuk állítani digitálisra. A rendelet iránymutatást ad a cégeknek, hogy bizalommal forduljanak az online jogi folyamatok bevezetésének irányába – hangsúlyozza dr. Romhány Gergely, a TrustChain Systems Kft. ügyvezetője.
[ad_2]