Elektronikus döntéshozatal mindenkinek? | TrustChain Systems

[ad_1]



2020. 04. 18.



Tilla Fehér

Április 10-én jelent meg egy kormányrendelet (a továbbiakban: „Rendelet”), aminek célja annak elősegítése, hogy a jogi személyek a veszélyhelyzet idején is működőképesek maradjanak, elkerülve a személyes kontaktusokat.

A Rendelet egy háromlépcsős tesztet ír elő annak meghatározására, hogy a döntéshozatal mikor maradhat a hagyományos döntéshozó szervek (taggyűlés, közgyűlés) kezében és mikor és milyen feltételek mellett kerülhetnek egyes hatáskörök a menedzsment kezébe. A szabályok értelmezéséről és gyakorlati alkalmazásáról a PwC beszámolójában olvashattunk részletesen.

A rendelet iránymutatást ad a cégeknek, hogy bizalommal forduljanak az online jogi folyamatok bevezetésének irányába – fotó: interface.hu

Mi bejegyzésünkben a teszt második lépcsőjének szentelünk nagyobb figyelmet, ami azt írja le, hogy amennyiben a kijárási korlátozás betartása miatt a döntéshozó szerv akadályozott a döntéshozatalban, milyen lehetőségek nyílnak elektronikus kommunikációs csatornák igénybevételére.

A Rendelet két alternatív módszert biztosít a jogi személyek döntéshozatali szervei számára:

  • elektronikus hírközlő eszköz útján tartandó ülés, vagy
  • ülés tartása nélküli határozathozatal (ún. levélszavazás).

Ezekkel az alternatív lehetőségekkel eddig is élhettek a jogi személyek, de csak akkor, ha ez részletesen szabályozva volt az adott szervezet létesítő okiratában.

A Rendelet most abban jelent tehát könnyítést, hogy akkor is lehetőség van ezeknek a kommunikációs csatornáknak az alkalmazására a döntéshozatalai folyamatban, ha a létesítő okirat egyáltalán nem rendelkezik ezekről, vagy ha a Rendelet szabályaitól eltérően rendelkezik.

– Minden adott ahhoz, hogy a vállalkozások üzleti folyamataikat át tudjuk állítani digitálisra. A rendelet iránymutatást ad a cégeknek, hogy bizalommal forduljanak az online jogi folyamatok bevezetésének irányába – hangsúlyozza dr. Romhány Gergely, a TrustChain Systems Kft. ügyvezetője.

 

 



[ad_2]