Egyre több a panasz a Revolutra

Komoly kihívásokkal néznek szembe a neobankok, így a Revolut is a csalási visszatérítéssel kapcsolatos ügyfélpanaszokkal. Az új szabályozás előtt álló Egyesült Királyságban jelentős pénzügyi terhekkel kell megküzdeniük, miközben próbálnak megfelelni az új szabályoknak és megőrizni ügyfélközpontú hírnevüket.

Az Egyesült Kiránysági Pénzügyi Ombudsman új jelentést adott ki. A jelentés alapján 35 százalékkal nőttek meg a Revolut elleni panaszok 2023 második félévében. A panaszok oka, hogy a Revolut egyre gyakrabban utasítja el a csalások miatti visszatérítési igényeket. Az ombudsman a Bloomberg adatai alapján ezen esetek felében az ügyfelek javára döntött.

A panaszok megszaporodása azért is érdekes, mert új szabályok lépnek életbe októbertől a szigetországban. Ennek értelmében a fizetési szolgáltatóknak vissza kell téríteniük az APP csalások (Authorised push payment fraud) áldozatainak veszteségeit. A visszatérítés maximális összegét 415 ezer fontban határozták meg.

APP csalásnak azokat az eseteket nevezik, amikor az ügyfél maga utal pénzt egy csaló számlájára, amit később már nem tud visszaszerezni. Ez gyakran megtévesztés vagy manipuláció révén történik, például amikor a csalók megbízható személynek vagy intézménynek adják ki magukat, és így veszik rá az áldozatot a pénzküldésre. Az ilyen csalások során gyakran banki alkalmazottnak adják ki magukat.

Az új szabályozás komoly aggodalmat keltett a neobankok körében, mivel komoly pénzügyi terhet jelent a számukra. Az Egyesült Királyságban működő neobankok, mint a Revolut, a Monzo vagy a Starling intenzíven lobbiznak annak érdekében, hogy a maximális visszatérítési összeget 30 ezer fontra csökkentsék.

A Revolut felhívja a figyelmet a leggyakoribb csalásokra

A Revolut kijelentette, hogy komolyan veszi a csalások jelentette fenyegetést. Több mint négyezer fős pénzügyi bűnözésre szakosodott csapattal dolgoznak ügyfeleik védelmén. A csalásmegelőzésben viszont még nagyobb fontosságot látnak a különböző csalási formák felismerésében. A top 5 csalási forma bemutatásával próbálják felvértezni ügyfeleiket. Ezek a csalási formák a következőek.:

  1. Vásárlási csalás, az áldozatok 64 százalékát érinti. Ebben az esetben hamis weboldalakon ígérnek termékeket túl jó áron, amik utána soha nem érkeznek meg.
  2. Befektetési csalás, az áldozatok 12 százalékát érinti. A csalók hamis befektetési lehetőségek ígéretével próbálnak meggyőzni arról, hogy fektess be, gyakran irreális megtérüléssel.
  3. Megszemélyesítési csalás, az áldozatok 7 százalékát érinti. Gyakran banki alkalmazottnak, vagy kormányzati tisztviselőnek adják ki magukat a csalók, akik bírságok vagy büntetések elkerülésének érdekében kérnek személyes adatokat, vagy pénzt az áldozataiktól.
  4. Álláshirdetési csalás, az áldozatok 6 százalékát érinti. A csalók hamis álláshirdetéseket tesznek közzé, vagy üzenetküldő alkalmazásokon keresztül keresnek meg embereket munkalehetőségekkel. Előre kérnek pénzt, vagy személyes adatokat valamilyen indokkal.
  5. Hitelezési csalás, az áldozatok 4 százalékát érinti. A csalók olcsó kölcsönöket kínálnak áldozataiknak, minimális fedezetet és hiteldíjat kérve. Azonban, miután az áldozat kifizette a díjat, soha nem kapja meg a kölcsönt.

Az online világban mindig fontos az éberség, hogy elkerüljük a csalásokat. Nemcsak a Revolut, hanem a Mastercard is nemrég felhívta a figyelmet ezekre a veszélyekre. Általános szabályként azonban elmondható, hogy ha valami túl szépnek tűnik ahhoz, hogy igaz legyen, valószínűleg az is.

(Forrás: Finextra, LinkedIn)

(Címlapkép: Depositphotos)