Az ABN AMRO hamarosan elindítja BUUT nevű új digitális bankját, amelyet a fiatal generáció igényeire szabtak. A Tikkie csapata által fejlesztett szolgáltatás a modern pénzügyi igényekre reagál, és új szintre emeli a felhasználói élményt.
Hollandia egyik legnagyobb bankja, az ABN AMRO a 2025-ös nyár végén elindítja legújabb digitális bankját, BUUT néven. Az új szolgáltatás teljes értékű bankként működik majd, saját megközelítéssel: a célközönség a Z-generáció, azaz a digitálisan bennszülött fiatal felnőttek.
A BUUT mögött a Tikkie, az ABN AMRO egész Hollandiában közkedvelt fizetési alkalmazásának csapata áll. A projektet egy év alatt, teljesen a nulláról építették fel. A fejlesztést az a felismerés indította el, hogy a pénzhez való viszony alapvetően megváltozott, különösen a fiatalok körében. A BUUT ennek megfelelően nemcsak technológiailag, de kommunikációjában és vizuális világában is a modern elvárásokhoz igazodik.
Digitális bennszülötteknek készült
Annerie Vreugdenhil, az ABN AMRO lakossági és üzleti banki üzletágának kereskedelmi igazgatója szerint a világ megváltozott, és ezzel együtt az ügyfelek elvárásai is. „A fiatalok számára az egyszerűség, az interaktivitás és a vizuális megközelítés alapelvárás. A BUUT ezt teljesíti – és még többet is.”
A BUUT nemcsak digitális felületen működik, de a teljes márka a digitális követelményekhez igazodik. A bank arculata, hangneme és funkciói mind azt tükrözik, amit a Tikkie felhasználói már megszokhattak: gyorsaság, egyszerűség és játékos megközelítés.
A fiatalok pénzügyi szokásai máshogy működnek
A fejlesztés alapját a holland pénzügyi tudatosságot vizsgáló intézet, a Nibud egyik tanulmánya is adta. Kimutatták, hogy a fiatalok gyakran veszítik el a kontrollt pénzügyeik felett a számtalan fizetési lehetőség között. Sokan nincsenek tisztában azzal, pontosan mennyi pénzük van – ez pedig komoly kockázatot jelent hosszú távon.
„Ez a generáció akkor tanul meg gazdálkodni, amikor már önállóan él. A BUUT abban segít nekik, hogy felelősségteljesen bánjanak a pénzükkel – mégpedig úgy, hogy az számukra természetes legyen” – fogalmazott Vreugdenhil.
Innováció az ABN AMRO-tól, a Tikkie után újra nagyot lépnek
A BUUT nem az első újítás az ABN AMRO háza táján. A bank érdekeltségébe tartozik a Tikkie, a New10 és a BUX nevű digitális megoldás is, amelyek már bizonyították, hogy a hagyományos banki környezetben is lehet gyorsan és ügyfélközpontúan innoválni különböző területeken.
Most a fizetések, a hitelezés és a kereskedés után a teljeskörű lakossági bankolás is az ABN AMRO digitális fegyvertárának részévé válik. A BUUT egy egészen új szintet képvisel: ez nem csupán egy szolgáltatás, hanem egy teljesen új bank, amely mögött ugyanaz a robusztus infrastruktúra áll, mint az ABN AMRO esetében, de a külső – és a gondolkodás – teljesen megújult.
(Forrás: Sajtóközlemény)
(Címlapkép: ABN AMRO)