Mi a közös a Disney-ben és a pénzügyi tudatosságban? Az OCBC, szingapúri bank, amely egy Disney-vel kötött partnerségen keresztül indít el fiataloknak szóló pénzügyi oktatást és bankszámlát.
Az OCBC Bank és a Disney együttműködésben indította el új, fiatalokra szabott pénzügyi edukációs programját. A program célja, hogy a pénzügyi tudatosság témakörét játékos keretek között ismertesse a gyermekekkel. A Disney ikonikus karaktereit bevonva cél, hogy a gyerekek és fiatalok számára élményszerűvé tegye a pénzügyi ismeretek elsajátítását, segítve őket a felelős pénzkezelés alapjainak megértésében.
A pénzügyi tudatosságra digitális képregényekkel és feladatokkal nevelik a gyerekeket. A képregényekben két népszerű karakter – Ralph és Vanellope – mesélik el a megtakarítások és felelős költekezés alapjait. Ezeknek célja, hogy a pénzügyi tudatosság alapjait Disney meséken keresztül meséljék el a gyerekeknek. Fizikai példányban is elérhetők lesznek, és céljük, hogy 110 általános iskolába 100.000 példányt eljuttassanak.
Népszerű téma egyébként a fiatalok körében a pénzügyi tudatosság. Olyannyira, hogy megjelent az influenszerek körében a „finfluenszer” réteg is, akik pénzügyi oktatási tartalmakat gyártanak. Ezeket a TikTokon például milliók nézik.
A fiatalok az OCBC Disney Kids Account megnyitásával Disney márkájú bankkártyák közül válogathatnak a gyerekek – Marvel, Pixar, Star Wars és egyéb Disney mesék által inspirált megjelenéssel. A bankszámla 7 és 15 év közötti gyermekek számára lesz elérhető.
A bankolás élményét nyereményekkel is kiegészítik. Bizonyos célok elérésével Disney előfizetéseket és élményeket lehet majd szerezni. A számlanyitásnál pedig különböző csomagok közül választhatnak, amelyek Disney szolgáltatásokat is tartalmaznak. A nyeremények és számlacsomagok része lesz továbbá a különkiadású kitűző csomag is, amelyeket feltételekhez kötötten lehet majd megszerezni és gyűjteni.
Négyszereznék az új belépőket 5 év alatt
Egyelőre még nem indították el az új szolgáltatást, de már most 8000-en feliratkoztak. A bank jövő év végéig 100.000 új belépőt vár az együttműködésből, 2029-re pedig négyszereznék az új belépők számát.
Az OCBC az együttműködéssel nagyon erős értékajánlatot teremtett, és ők az elsők, akik márkázott bankkártyákat visznek piacra a régióban. A bank Szingapúrban, Malajziában és Szingapúrban indítja el a szolgáltatást. A régióban kiemelt fontosságú a gyerekek mielőbbi akvirálása – Indonéziában 30.1, Malajziában 30.8, Szingapúrban pedig 35.7 az átlagéletkor. Összehasonlításképpen Magyarországon 43.6 a medián életkor. Emellett a régió hatalmas népességgel is rendelkezik.
A szülők az OCBC digitális platformján keresztül nyomon követhetik, hogyan haladnak a gyerekek céljaik elérésében. Emellett értékes tanácsokat is kapnak arra vonatkozóan, hogyan ösztönözhetik gyermekeiket a pénzügyi tudatosság fejlesztésére.
Pénzügyi műveletek tekintetében a szülők vannak teljes kontrollban: ők nyitják a számlát, és ők szabják meg a költési limiteket.
(Forrás: OCBC)