Monzo – 2019 összefoglaló

A Monzonak jelenleg több mint 3,5 millió felhasználója van, akik elsősorban azért választották a céget mert egy könnyen használható, olcsó bankolási alternatívát kínál a brit piac számára. A vállalat értéke körülbelül 1,3 milliárd és folyamatosan növekszik; hetente 40 000 új felhasználó regisztrál a Monzo applikációjában.

Az ügyfelek csupán 30 százaléka kéri a fizetését a Monzo számlájára, tehát a többség a neobankot másodlagos számlaként használja. A Monzo az ügyfél-akvizíción felül a teljes banki termékeportfólió lefedését tűzte ki célul, ezáltal ösztönözve a felhasználóit arra, hogy elsődleges számlaként használják a Monzot. Ennek érdekében 2019 augusztusában 15 000 font összegű rövid lejáratú hiteleket vezetett be, az év elején pedig összeállt az OakNorth, valamint a Shawbrook bankkal, amely együttműködések keretében a felhasználók számára széles skálájú megtakarítási számlákat tett elérhetővé.

A Monzo a 2019-es év elején a termékpaletta bővítése mellett új, innovatív funkciók fejlesztését tűzte ki célul. A Monzo olyan terméket szeretne kínálni a felhasználóinak, amely teljesen új, a mindennapi élet megkönnyítő bankolási élményt nyújt minden korosztály számára, a folyamatosan frissülő mobilapplikációján keresztül. A 2019-ben bevezetett legfőbb funkciók:

A Monzo az év legnagyobb stratégiai akcióját júniusban lépte meg: bejelentették, hogy az amerikai piac felé nyitnak, előszőr Los Angelesben, később több amerikai nagyvárosba szeretnék szolgáltatásukat kiterjeszteni. Az amerikai piac kiszolgálása felé az év elején is tettek megelőző lépéseket: az American Express kártyák hozzáadhatók az applikációban. Egyelőre csak balansz információkat lehet megtekinteni, a funkciók bővítése azonban folyamatosan zajlik.

A Monzo a Revoluthoz és a Peak-hez hasonlóan elindította vállalatokat célzó Business üzletágát is. A szolgáltatást jelenleg tesztüzemmódban fut, az iránta érdeklődő vállalkozások egyelőre csak egy várólistára tudnak feliratkozni.

 

Kaliszky Péter