Blue 2.0: Mesterséges intelligenciával írja át a mobilbankolást a BBVA

A spanyol BBVA februárban élesítette a Blue névre keresztelt, AI asszisztensének felokosított verzióját a mobilalkalmazásában. A generatív AI-alapú virtuális asszisztens Spanyolországban elsőként képes számla- és kártyaműveletek elvégzésére, több, mint 150 féle tranzakció és lekérdezés végrehajtásával. A Blue mellett nem rég debütált egy újabb asszisztens is, amely személyreszabott pénzügyi ajánlásokat és javaslatokat fogalmaz meg. A BBVA-nál a bankfiókokba is betört az AI, ahol az ügyintézők napi munkáját támogatják a technológiával.

Blue: új szint a mobilbankolásban

A spanyol bankóriás, a BBVA, frissített alkalmazásában február 20-án debütált a bank mesterséges intelligenciával felvértezett asszisztense, a Blue. Az új verzió nemcsak természetes nyelven kommunikál, hanem képes számla- és kártyaműveletek elvégzésére is, például egyenleglekérdezésre, utalásra vagy kártyaletiltásra. Teszi mindezt akár egyetlen beszélgetésen belül, anélkül, hogy kontextust veszítene.

A generatív AI technológiára épülő Blue célja, hogy emberibbé, gördülékenyebbé és személyre szabottabbá tegye a digitális ügyfélélményt. A frissített rendszer már induláskor mintegy 150 különféle műveletet és több mint 3000 kérdést képes kezelni.

Kontextusérzékeny és empatikus válaszok

A BBVA saját AI Factory csapatának közreműködésével készült asszisztens nemcsak konkrét kérdésekre válaszol, hanem személyreszabott élményt nyújt. Képes értelmezni az ügyfelek szándékait, szokásait és figyelembe veszi a korábbi beszélgetések tartalmát is. Ez lehetővé teszi, hogy a válaszok kontextusfüggők és pontosak legyenek – például eltérő tanácsot ad ugyanarra a kérdésre, ha a felhasználó gyakran használja a hitelkártyát, vagy ha rendszeresen spórol.

Egy másik kiemelkedő funkció, hogy a Blue képes alkalmazkodni a beszélgetések közbeni kitérőkhöz. Ha az ügyfél egy adott témáról egy másikra vált, az asszisztens nem veszíti el a fonalat, és később vissza tud térni az eredeti feladathoz. A beszélgetés közben az ügyfél bármikor megszakíthatja a folyamatot, és élő ügyintéző segítségét kérheti.

Csak banki ügyekre specializálva

Más virtuális asszisztensektől eltérően a Blue kizárólag banki ügyintézéssel foglalkozik. Ez szigorúbb adatvédelmi és működési biztonságot jelent, hiszen a válaszokat a BBVA jogi és reputációs szabályozásai keretezik. Az ügyfelek személyes adatai kizárólag az aktív beszélgetés során kerülnek felhasználásra, azokat a bank nem tárolja és nem használja fel más célra.

Új ügynök a fedélzeten: bemutatkozik a pénzügyi edző

A Blue mellé egy teljesen új AI is érkezett a BBVA mobilalkalmazásába: a pénzügyi edző. Ez a digitális tanácsadó részletesen elemzi az ügyfelek bevételeit, kiadásait, megtakarításait és hiteleit, és konkrét javaslatokat tesz, hogyan lehetne az ügyfél pénzügyeit optimalizálni. A felhasználók maguk dönthetik el, hogy szeretnék-e az edző által javasolt megtakarítási célt beállítani vagy kiadáscsökkentési stratégiát követni. Az új asszisztens konkrét kategóriák mentén is ajánl lehetőségeket – például hogyan lehet csökkenteni a havi szórakozási kiadásokat vagy hatékonyabban félretenni utazásra.

Mesterséges intelligencia a bankfiókokban is

A BBVA az ügyfélszolgálati munkatársak támogatására is bevezetett egy AI-alapú rendszert, amely több mint 30 000 információs forráson alapul, és az összes BBVA-termékről és szolgáltatásról naprakész információt biztosít. Az asszisztens jelenleg több mint 100 ügyintézőt segít, gyors és pontos információval támogatva munkájukat, ezzel tehermentesítve őket az alacsony hozzáadott értékű feladatoktól.

A cél a bankfióki kiszolgálás hatékonyabbá tétele, miközben az ügyfelek is több figyelmet és személyre szabottabb kiszolgálást kapnak.

Források: BBVA, Finextra