Bevezetés előtt a Gránit Guru

Az elmúlt tíz évben a digitális innovációk – különösen a mobilalkalmazások – elterjedése jelentősen megváltoztatta a bankolási szokásokat. A Gránit Bank 2010-ben elsőként vezette be Magyarországon a digitális üzleti modellt, amelynek köszönhetően ma már a 8. legnagyobb univerzális pénzintézetként működik.

Dimenzióváltás a bankolásban

A Gránit Bank évről évre a piaci átlagnál gyorsabb növekedést és magasabb jövedelmezőséget ér el, költséghatékonysága pedig kétszerese a versenytársakénak. A bank növekedésének hajtóerejét a kiemelkedő digitális megoldások jelentik, amelyeket eddig több mint 60 nemzetközi és hazai díjjal ismertek el.

A dimenzióváltást a bankolásban a technológia újabb forradalmi vívmánya, a generative és az agentic AI hozza el, ami nagy kihívást és egyúttal nagy lehetőséget is jelent a bankszektor számára – jelentette ki  Hegedüs Éva, a Gránit Bank elnök-vezérigazgatója a Portfolio Future of Finance 2024 konferenciáján. Az elnök-vezérigazgató előadásában egyúttal bemutatta a Bank agentic AI alapú megoldását: a Gránit Guru-t, „aki” a jövőben komplex banki munkafolyamatok automatizálását fogja biztosítani.

Az elmúlt években a digitalizáció mellett a hagyományos mesterséges intelligencia nyújtotta lehetőségeket is kihasználták, mind külföldön, mind Magyarországon, köztük a Gránit Bank is. A bank célja, hogy az új generative és agentic mesterséges intelligencia technológiák alkalmazásában is vezető szerepet töltsön be. Ennek érdekében az Open AI nagy nyelvi modelljeire és az Intuitech agentic mesterséges intelligencia alapú keretrendszerére támaszkodik.

A generatív mesterséges intelligencia (generative AI) olyan rendszereket jelent, amelyek képesek új tartalmakat előállítani, mint például szövegek, képek vagy más kreatív alkotások, a meglévő minták alapján. Ezzel szemben az agentikus mesterséges intelligencia (agentic AI) olyan technológia, amely célzott feladatokat hajt végre, és döntéseket hoz egy adott cél elérése érdekében. Míg a generatív AI a tartalomalkotásra összpontosít, addig az agentikus AI a folyamatok automatizálását és az önálló feladatvégrehajtást helyezi előtérbe.

Bemutatkozik a Gránit Guru

A fejlesztések másfél éve kezdődtek meg. Az eredményt, a jelenleg tesztelés alatt álló Gránit Guru-t, Hegedüs Éva mutatta be a konferencia résztvevőinek. A bank agentikus mesterséges intelligenciájának innovációja, a Gránit Guru, a banki munkafolyamatok komplex automatizálását fogja biztosítani.

A Gránit Guru megoldással a Bank víziója szerint az ügyfeleknek olyan virtuális ügyintézőket kíván biztosítani, akik személyre szóló szolgáltatást nyújtanak napi 24 órában, akiknek nincsen hétvégéjük, akik képesek okos pénzügyi tanácsokat adni, akik ráadásul mindig kedvesek és mindig csúcsformában vannak.

A Gránit Guru minden eddiginél nagyobb értékteremtésre lesz képes, az ügyfélélményen túl a belső hatékonyságot is tovább növeli, megkönnyíti a banki alkalmazottak munkáját, gyorsabb átfutási időket és még költséghatékonyabb működést eredményez, a kapcsolódó banki munkafolyamatok 80-90 százalékát automatizálja, amely kétszerese a digitalizáció révén eddig elért 30-40  százalékos automatizáltságnak. 

“A következő horizont egyértelműen az agentic AI vezérelt bankolás” – összegezte Hegedüs Éva, majd hozzátette: a növekedéshez azonban továbbra is szükségesek a hagyományos banki eszközök és értékek, úgy, mint: tőke, transzparencia, az ügyfél és a bank közötti bizalmi kapcsolat, fenntarthatóság, biztonság és nem utolsó sorban szakértelem. 

Háttér

A Gránit Bank már 2010-ben „digitálisnak született”. A Bank 14 évvel ezelőtt Magyarországon elsőként valósította meg a digitális üzleti modellt, amelynek keretében ügyfeleit fiókhálózat nélkül, elsősorban elektronikus csatornákon, okoseszközökön szolgálja ki. A Bank évről évre piacvezető innovatív digitális pénzügyi megoldásokkal jelenik meg, hogy az ügyfelek minél szélesebb körben kényelmesen, otthonról, fiókban való sorban állás nélkül intézhessék pénzügyeiket. A Gránit Bank a Mastercard Év Bankja 2023 versenyen elnyerte a fődíjat, és „Az év bankja” lett, emellett három kategóriában is első helyezett lett: „Az év könnyű és kényelmes bankolási élménye” lett a megújított 30 perces digitális babaváró kölcsönigénylési folyamat, és „Az év fiataloknak szóló pénzügyi megoldása” lett a 6-26 év közötti fiataloknak kínált egyedi termékpaletta. Emellett a banknak ítélték „Az év akvizíciós marketing kampánya” díjat is. A Gránit Bank volt 2023-ban „A leggyorsabban növekvő digitális bank Magyarországon” a Global Banking and Finance Review neves brit pénzügyi szaklap szerint.

(Forrás: Sajtóközlemény)

(Címlapkép: Depositphotos)