Betéti kártyát dob piacra Európában a Klarna

A svéd fintech óriás, a Klarna újabb fontos mérföldkőhöz érkezett: Európában is elérhetővé teszi saját betéti kártyáját, miközben ismét napirendre tűzte az amerikai tőzsdére lépést. Az eddig főként a „vásárolj most, fizess később” (Buy Now, Pay Later – BNPL) modelljéről ismert cég ezzel egyértelmű jelzést küld a piacnak: komoly szereplőként kíván jelen lenni a globális fizetési piacon is.

Szintet lép a Klarna

A Klarna az elmúlt években a BNPL szolgáltatások egyik legismertebb szereplőjévé vált, lehetővé téve a fogyasztók számára, hogy akár kamatmentesen fizessék ki vásárlásaikat később, részletekben. Most azonban új irányt vesz a vállalat stratégiája: saját betéti kártyával bővíti termékkínálatát.

A Klarna Card nem csupán egy újabb fizetési eszköz: komoly előrelépés a hagyományos bankokkal folytatott versenyben. A cég célja, hogy visszaadja a fogyasztók kezébe az irányítást a pénzügyeik felett, és rugalmas döntési lehetőségeket kínáljon, legyen szó akár azonnali fizetésről, akár részletfizetésről – boltban vagy online egyaránt.

Klarna: amerikai siker után jön Európa

A betéti kártya először az Egyesült Államokban került tesztelésre, és a 2024 júliusi indulás óta már 685 ezer amerikai regisztrált a szolgáltatásra. A sikeres próba után a Klarna most tíz európai országban vezeti be kártyát: Ausztriában, Belgiumban, Finnországban, Franciaországban, Írországban, Olaszországban, Hollandiában, Portugáliában, Spanyolországban és Svédországban. A további célpiacok között szerepel többek között Dánia, Németország, Norvégia és Lengyelország is.

A vállalat szerint a kártyás fizetések már most a Klarna globális tranzakciós volumenének 10 százalékát teszik ki, ami jól mutatja, hogy a vásárlók keresik az ilyen típusú megoldásokat.

„A választás szabadsága visszatér” – üzeni a vezérigazgató

Sebastian Siemiatkowski, a Klarna társalapítója és vezérigazgatója így fogalmazott:

„Tizenéves koromban, mikor még kiskereskedelemben dolgoztam, a pénztáraknál egyszerű kérdést tettek fel a vásárlóknak: betéti vagy hitelkártya? Azóta ez a választás fokozatosan eltűnt, és a fogyasztók egyre kevesebb kontrollal rendelkeznek, amikor kártyahasználatról van szó. A Klarna új kártyája ezt a választási lehetőséget hozza vissza.”

A nyilatkozat is alátámasztja a cég célkitűzését: egy olyan fizetési ökoszisztéma kiépítése, amelyben a fogyasztók dönthetik el, mikor és hogyan szeretnének fizetni – anélkül, hogy külső erők befolyásolnák döntésüket.

Újra napirenden a tőzsdei bevezetés

A Klarna egyúttal azt is megerősítette, hogy újraindította terveit az amerikai tőzsdei bevezetéssel kapcsolatban. A cég már be is nyújtotta kérelmét az amerikai Értékpapír- és Tőzsdefelügyelethez (SEC), és a tervek szerint 34,3 millió részvényt értékesítene a New York-i Értéktőzsdén 35–37 dolláros árfolyam között. Ez alapján a vállalat megközelítőleg 14 milliárd dolláros piaci értékelést céloz meg.

Nem ez az első alkalom, hogy a Klarna tőzsdére készül: 2025 áprilisában már majdnem bevezette részvényeit, ám az akkori gazdasági bizonytalanságok – különösen Donald Trump elnök vámpolitikájának hatásai – miatt ideiglenesen leállították a folyamatot.

Egyre komolyabb kihívó a bankok számára

A vállalat lépései jól mutatják, hogy a fintech cégek nem csak kiegészítő szereplők a pénzügyi piacon, hanem egyre inkább alternatívái a hagyományos banki megoldásoknak. A Klarna már régen túllépett a BNPL szerepkörön, és most már a nagyok ligájában játszik. Az új betéti kártya, az átlátható részletfizetési lehetőségek és a digitálisan kiemelkedő ügyfélélmény mind azt a célt szolgálják, hogy a vásárlók gyorsabban, egyszerűbben és tudatosabban kezelhessék pénzügyeiket.

A következő időszakban az lesz az igazán érdekes, hogy milyen tempóban tudja a Klarna bővíteni európai jelenlétét, és milyen befektetői érdeklődést vált majd ki az amerikai tőzsdén. 

(Forrás: Finextra)

(Címlapkép: Depositphotos)