Azonnal bankkártyához jutnak az Erste ügyfelei

A számlanyitástól kezdve a bolti és online tranzakciókig teljes mértékben digitális útvonalon haladhatnak az Erste bank ügyfelei. A fizikai bankkártyájukra sem lesz szükség fizetéskor. A Mastercard Digital First besorolása révén a bankkártya teljes életútja digitális, így egyáltalán nincs szükség személyes jelenlétre az ügyintézés során.

Az Erste Bank és a Mastercard közösen hozta nyilvánosságra, hogy az Erste az elsőként szerezte meg a Digital First minősítést a magyar piacon. Ennek értelmében az ügyfelek már a számlanyitáskor egy teljesen működőképes digitális kártyát vehetnek át. Ezzel a hetekig tartó várakozás helyett azonnal elkezdhetik használni a bankkártyát az online és a hagyományos üzletekben is.

Széleskörű funkciók

A Mastercard a Digital First tanúsítványt azért alkotta meg, hogy biztosítsa a digitális szolgáltatások iránt érdeklődő felhasználóknak bankkártyájuk digitális és kényelmes használatát:

  • Új kártyát/bankszámlát igényelhetnek a mobilappon keresztül szelfis azonosítással.
  • A bankkártyák near-real time (azaz másodperceken, de legfeljebb pár percen belül) elkészülnek és egy gombnyomással bekerülnek a mobiltárcánkba, így azonnal használhatóak.
  • Az összes kártya funkció elérhető a banki applikációban, így például a limitmódosítás, a kártya befagyasztása és aktiválása, letiltása.
  • A kártya összes adata megtekinthető a mobilappban, ami lehetővé teszi az online vásárlást a fizikai kártya megléte vagy jelenléte nélkül is.
  • A kártyához kapcsolódó olyan értéknövelt szolgáltatások is megjelennek, mint a hűségpontok gyűjtése, kereskedői kedvezmények valamint egyéb szolgáltatási elemek és ezek nyomon követhetőek az appban.

„Digitális platformunk, a George három évvel ezelőtti bevezetésekor már a mobile-first elvet követtük, és új szolgáltatásaink elindításánál azóta is elsősorban az applikáció fejlesztésére koncentrálunk. Az Erste alkalmazásával mindenki olyan új – digitális – bankkártyához juthat, amelyet azonnal használni tud, és mindezt el tudja intézni bárhonnan, bármikor. Ma már a magyar Erste lakossági ügyfeleinek 71 százaléka digitálisan aktív – ez a legmagasabb arány az Erste Csoport országai között. Ez a digitális forradalom jó az ügyfeleknek, hiszen közelebb hozza számukra a bankolást mivel pénzügyeiket bárhonnan, egyszerűen tudják intézni, és jó a banknak is, mivel pénzt és energiát tudunk megspórolni, amit másra, szolgáltatásaink további fejlesztésére tudunk fordítani. A bankolási szokások átalakulása ráadásul a környezetnek is jó, hozzájárul az ESG-céljaink teljesítéséhez. Csak a papírkibocsátásunkat például 95 százalékkal tudtuk csökkenteni hat év alatt”

– mondta el Harmati László, az Erste lakossági területért felelős vezérigazgató-helyettese.

Lekerülnek az érzékeny adatok a kártyákról

A tanúsítvány további fontos előnye lehet, hogy a fizikai bankkártyáról lehagyható az ügyfél nevén kívül minden más érzékeny adat. Tehát akár a kártyaszám, lejárati dátum, vagy CVC-kód, mert a banki appban ezek mindig elérhetőek. Így a fizikai kártya elvesztése esetén sem lehet visszaélni azzal.  E mellett másik fontos szempont, hogy a környezeti terhelés szempontjából is az a legjobb, ha kevesebb plasztik kártya kerül legyártásra. 

„Gratulálunk az Erste Banknak ehhez a nagyon fontos lépéshez. Saját kutatásaink azt mutatják, hogy a mobilfizetés egyre jelentősebb előretörésével sok ügyfél már egyáltalán nem igényli a fizikai bankkártya használatát. Különösen igaz ez a legfiatalabb generációra, hiszen ők már mindent a mobiljukon intéznek. Ráadásul Magyarországon elfogadói oldalon is kiemelkedően magas az érintésmentes fizetések aránya, így nyitva áll az út a digitális fizetések további fejlődése előtt.”

– mondta Márkus Gergely, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős vezetője.

(Forrás: Erste)

(Címlapkép: Depositphotos)