Új funkciók sorát jelentette be a Klarna. Most már minden adott ahhoz, hogy a közeljövőben első sorban vásárlási asszisztensként, mintsem fizetési szolgáltatásként hivatkozzunk a cégre.
Miután a Klarna tavaly Európa legértékesebb privát fintech cége lett, idén a feje tetejére állt a vállalat élete. Ahogy a fintech szektor számos szereplője, a Klarna is csak nehezen tudott új befektetéshez jutni, ennek következtében pedig nem növekedhetett abban a kényelmes tempóban, amivel korábban a vezetőség számolt.
Fontosabbá vált a mielőbbi nyereségesség, ehhez pedig el kellett kezdeni a költségeket csökkentését. A vállalat kétszer is jelentős leépítéseket jelentett be – egyszer 700, majd kevesebb mint 100 embertől vált meg a vezetőség.
Mindeközben a Klarna értéke is óriásit esett, még úgy is, hogy pénzügyi mutatói általánosan javultak. Míg tavaly 45,6 milliárd dollára taksálták a BNPL-óriást,
idén ez lezuhant 6,7 milliárd dollárra.
Azonban még így sem lehet ok panaszra, hiszen 800 millió dollárnyi tőkét is kapott az új értékeltség mellé a vállalat. Ez pedig kulcsfontosságú az üzletfejlesztés szempontjából. Sok fintech cég éppen a külső források hiánya miatt volt kénytelen felszámolni működését.
Mindenegyben vásárlási alkalmazás
A veszteségek csökkentése és egykori értékeltségének visszaszerzése érdekében a Klarna most igazán rákapcsolt vásárlási kínálatának fejlesztésére. Először is egy olyan termékkereső funkciót mutatott be, amellyel felveheti a versenyt a legnagyobb e-kereskedelmi szolgáltatókkal is.
Egyes országokban a felhasználók egyenesen a Klarna alkalmazásából kereshetnek rá az őket érdeklő termékekre, 450 ezer bolt kínálatából. Így nemcsak a vásárlási folyamat végén, a fizetésnél, hanem már a legelején is főszerepet akar a Klarna. A keresési funkció fejlett szűrési lehetőségekkel rendelkezik, valamint segít megtalálni a legjobb árakat is.
Egyrészt több bolt árai is fel vannak tüntetve egy-egy adott terméknél. A különböző opciókhoz párosul egy ártörténeti ábra, amely bemutatja, hogy miként alakult a termék árazása az elmúlt időszakban. Végül a vásárlás során a Klarna megvizsgálja, hogy van-e bármilyen elérhető kupon az interneten, amivel csökkenteni lehet még a vételárat.
A funkció létrehozása során feltehetően nagy szerepet kaptak a vállalat korábbi akvizíciói. A régebben felvásárolt Pricerunner éppen egy ár-összehasonlító oldal, valamint a Piggy kuponok keresésére specializálódott.
Muszáj reagálni az influenszer marketingre
Az influenszer marketing jelenségére a Klarna egy dedikált felülettel reagált, amelyen a márkák és a tartalomgyártók könnyen kapcsolatba léphetnek. A vállalat több, mint 500 ezer influenszernek teszi lehetővé, hogy egyszerűbben tudjanak nyélbe ütni új kollaborációkat a hozzájuk illő márkákkal.
Az alkalmazáson belüli marketinget tovább segíti a Haus Labs szolgáltatásainak integrációja. A Haus Labs videós tartalmakra fókuszál, amelyek képesek használat közben, dinamikusan bemutatni egy terméket. A Klarna felhasználói így pontosabban is megtudhatják, hogy mit is vásárolnak igazán.
A fenntarthatóságról sem feledkezett meg a Klarna
Végül a fenntarthatóság is helyett kapott az új funkciók között. A Klarna tranzakció alapú karbonkövetéssel bővítette alkalmazását. A felhasználók megtekinthetik mostantól, hogy mekkora szén-dioxid kibocsátással jár minden vásárlásuk.
Remélhetőleg a kibocsátási adatok mellé megfelelő edukáció is párosul. Ugyanis az adatok bemutatásának nem arra kell irányulnia, hogy az emberekben szorongást keltsen a környezeti hatásukat illetően, vagy karbonsemlegesítésre késztesse őket. Sokkal inkább arra kell rávilágítani, hogy hol csökkentheti saját karbonlábnyomát a felhasználó.
Ha ez csak limitáltan sikerülne, akkor a karbonkövetés mellett egy karbonsemlegesítő adományozási szolgáltatással segíti a fenntarthatósági kezdeményezéseket a Klarna. A felhasználók az alkalmazáson belül is támogathatnak olyan szervezeteket, amelyek sokat tesznek a környezet védelméért.
(Címlapkép: Klarna)