Hitelezési szolgáltatást vezet be egyesült királyságbeli kereskedői számára az Amazon. A regisztrált vállalkozások ötszáz és kétmillió font közötti összeget igényelhetnek, a hagyományos bankoknál megszokottól eltérő – sokaknak kedvező – feltételekkel.
Miután az Egyesült Államokban már bevezette bevétel alapú finanszírozási szolgáltatását, az Egyesült Királyságban is szerencsét próbál az Amazon. Az e-kereskedelmi óriás a következő módon ad pénzt a kereskedőknek:
- a hitel nyújtásáért elkér egy fix összeget,
- magát a hitelt pedig a jövőbeli bevételeinek egy bizonyos százalékával törlesztik az ügyfelek.
Ebben a konstrukcióban nem kell attól tartani, hogy egy hónapban nem marad elég pénz a fix törlesztőrészletre, mivel az aktuálisan fizetendő összeg mindig alkalmazkodni fog a havi teljesítményhez.
A szolgáltatás nyújtás során kulcsfontosságú, hogy az Amazonnak rálátása van a felületén ténykedő kereskedők értékesítési forgalmára. Így könnyebben meg tudja szerezni a hitelezéshez szükséges adatokat. Például képes olyan adatokat kinyerésére, amelyek hasznosak a hitelképesség megállapításához, valamint a jövőben is követni tudja, hogy pontosan mekkora az ügyfelek bevétele.
Az Egyesült Államokban a Parafin az Amazon hitelező partnere, az Egyesült Királyságban pedig a YouLend tölti be ezt a szerepet. A partnerek ötszáz és kétmillió dollár vagy font közötti összeget biztosítanak a kereskedők számára.
Banki kihívó lehet az Amazon
A kis- és középvállalkozásokat, amelyeket az Amazon megcéloz ezzel a szolgáltatással, jellemzően alulfinanszírozottak. A bankoknak vagy bevételi, vagy kockázati megfontolásból gyakran nem éri meg hiteleket nyújtani kkv-knak. Egy kisösszegű hitel helyett jobban megéri nekik nagyobb ügyletekkel foglalkozniuk, valamint inkább dolgoznak általuk jobban ismert nagyvállalattal, mint egy ismeretlen, fiatal céggel.
Ezt a kkv-hitelezési lehetőséget az egész fintech szektor felismerte már. Az Egyesült Királyságban a fintech szereplők és alternatív hitelezők például több évben is megelőzték a hagyományos bankokat a kihelyezett kkv-hitelek tekintetében.
Az Amazon számára fontos előny, hogy óriási kereskedői hálózata egy jelentős potenciális ügyfélbázist jelent. Emellett a felületére beágyazva a hitelezést fokozott számos versenytársához képest fejlettebb ügyfélélményt tud nyújtani a hitelezési folyamat során. Ha ez a kísérlet sikerrel zárul, joggal merülhet fel a kérdés: miért ne célozza meg a nagyvállalatokat is az Amazon?
(Forrás: AltFi)
(Címlapkép: Depositphotos)