Hetènyi Márk az MKB bank testületi tagjának elmondása szerint, a bankok készen állnak a digitális fejlődésre, viszont e folyamat alatt különböző akadályokkal kell megküzdeniük. Elmondása szerint, egy tradicionális iparágtól nem lehet elvárni a gyors változtatásokat. A technológia sokkal gyorsabb tempóban fejlődik, mint ahogy ezt egy tradicionális szervezet adaptálni tudná. Ezen felül a bankoknak nagy hangsúlyt kell fektetniük a szabályozásra, ami pénzt és energiát emészt fel. Ráadásul a BigTech ès FinTech cégek is akadályt jelentenek, mivel ők lépéselőnyben vannak.
Márk szerint a bankok igyekeznek úgynevezett “conversational banking”, azaz társalgó bankká átalakulni, ahol a fókusz a kommunikáción van. Az értékesítési csatornákon való változás bekövetkeztével, a mobil applikáció helyett üzenetküldő szolgáltatások használata terjed el. Az információt adó és tranzakciót küldő és fogadó szolgáltatásról a társalgó bankra váltanak, amely kifejezetten ügyel a személyes igények monitorizálására a tanácsadás során.