Új távlatok nyílnak meg a neobankok előtt

David Vélez, a brazil neobank, a Nubank vezérigazgatója a cég évtizedes útját ünneplő rendezvényen kiemelte a vállalat mesterséges intelligenciával kapcsolatos beruházásokra való stratégiai összpontosítását. Elképzelése szerint az AI az ügyfélkapcsolatok szerves részévé fog válni. Mindez lehetővé tenné a Nubank számára, hogy túllépjen a jelenlegi alkalmazásalapú modell határain.

Véleznek egyenesen futurisztikus elképzelései vannak az ügyfélkapcsolatról. Úgy véli, hogy öt éven belül a Nubankkal az önvezető járművünkben és otthonunkban fogunk tudni kommunikálni. Meglátása szerint ezek a jövőbeli interakciók túlmutatnak a puszta pénzügyi szolgáltatásokon. Az ügyfelek döntéseit megalapozó adatokat is fog biztosítani a mesterséges intelligencia.

A Nubank Latin-Amerika digitális banki szférájának kiemelkedő szereplője. Mintegy 80 millió ügyféllel bír és aktívan terjeszkedik a régióban. Vélez azonban azt is jelezte, hogy a következő tíz évben az amerikai piacra való belépés sem zárható ki. A vezérigazgató azt is megerősítette, hogy a bank terjeszkedési törekvéseit meglévő forrásai anyagilag támogatják. Így nincs szükség további forrásbevonásra. A vállalat 2,4 milliárd dollárnyi készpénztartalékkal rendelkezik. Ebből látszik, hogy a Nubank kiváló tőkepozícióval és bőséges likviditással rendelkezik. Mindezt teszik úgy, hogy közben egy alacsony költségű platformot működtetnek, bővítik a termékportfóliót és az ügyfélkört.

Arról mi is beszámoltunk múlt heti cikkünkben, hogy a Nubank egészen kiemelkedő számokkal zárta az idei első pénzügyi negyedévet. A fintech 141 millió dolláros nyereségről számolt be. Éves szinten a bevétel csaknem megduplázódott, és elérte az 1,6 milliárd dollárt. A vállalat ügyfélköre meghaladta a 80 milliót Latin-Amerikában, beleértve a brazil felnőtt lakosság 46%-át, ez az arányszám két év alatt megduplázódott.

A jövőre nézve Cristina Junqueira társalapító ugyanezen az eseményen jelentette be, hogy 2023 végéig digitális folyószámlák bevezetését tervezi Kolumbiában. Junqueira Mexikóra is kitért, ahol szerinte a növekedési potenciál meghaladja a jelenleg Brazíliában tapasztalhatót.

(Forrás: AltFi)

mesterséges intelligencianubanknyereségességprofitügyfélközpontú