Új partnerek segítségével terjeszkedik a lengyel BLIK

A varsói központú BLIK stratégiai partnerségre lépett a Vodenoval és az Aion Bankkal. Az együttműködés révén a lengyel fizetési szolgáltató bővítheti felhasználói körét.

A BLIK mobilfizetési rendszere Lengyelországban indult és gyorsan népszerűvé vált. Az aktív felhasználóinak száma 2024 első negyedévére elérte a 16,3 milliót. Ebben az időszakban a felhasználók már több mint 518 millió tranzakciót hajtottak végre, ezek több mint felét online vásárlások során​.

A BLIK lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy okostelefonjuk segítségével gyorsan és biztonságosan fizessenek különböző felületeken, beleértve az online vásárlásokat, bolti fizetéseket, ATM készpénz-felvételeket.

Új ügyfelekhez juthat el a BLIK

A most megkötött megállapodás révén az Aion Bank, és a fejlett pénzügyi technológiai szolgáltatokat nyújtó, a Vodenó hozzáférést biztosíthat a BLIK szolgáltatásaihoz fintechek, bankok és egyéb pénzügyi intézmények számára Európa-szerte.

A Vodeno és az Aion Bank innovatív, rugalmas és skálázható felhőalapú platformot kínál. Az Aion rendelkezik az Európai Központi Banki engedélyével.

Az általuk kínált Banking-as-a-Service (BaaS) megoldások lehetővé teszik, hogy a Vodeno és az Aion Bank különböző pénzügyi megoldásokat, közvetlenül integráljon a rendszereibe, legyen szó kiskereskedelemről, e-kereskedelemről, fintech cégekről vagy bankokról. 

Az együttműködést jelentős felvásárlás előzi meg

A két vállalatot júliusban vásárolta meg a UniCredit egy 370 millió eurós ügylet keretében. Az ügylettel az olasz pénzintézet új ügyfélcsoportok felé nyitott és új európai piacokra lépett be úgy, hogy  minimalizálta ennek költségeit és felgyorsítja az új megoldások piacra jutását​ is.

(Forrás: BSI intelligence)

(Címlapkép: Depositphotos)

együttműködésfintechmobilfizetés