A bunq holland neobank 2024 végéig több mint 730 új alkalmazottat szeretne felvenni, közel 70%-kal növelve munkavállalói létszámát. Ezzel szemben a technológiai szektorban 2024 eddig inkább a leépítésekről szólt.
Tovább növekszik a bunq
A holland neobank globális terjeszkedési terveihez szorosan kapcsolódóan 730 új kollégát keres. A bunq jelenleg várja az Egyesült Államokban és az Egyesült Királyságban is banki működési engedélyeinek megszerzését, mellyel jelentős piacok nyílnak meg a vállalat előtt. Számos különböző pozíciót kíván betölteni európa egyik legnagyobb neobankja. Többek közt marketing, PR, értékesítés, piackutatás és üzletfejlesztési területeken keresik új kollégáikat.
Folyamatos leépítések a tech szektorban
Az elbocsátásokat nyomon követő Layoffs.fyi szerint 2024-ben eddig több mint 132 000 állás szűnt meg a technológiai szektorban. Az év végére a leépítések száma várhatóan meghaladja a 2022-es 165 269-et, de nem fogja elérni a 2023-as 264 220-at. Ezzel szemben a bunq újabb alkalmazottak felvételét tervezi.
A mesterséges intelligencia egyre több feladatot lát el
Kérdéses, hogy mekkora a jelentősége a mesterséges intelligencia (AI) előretörésének a leépítések terén. A pénzügyi szektorban komoly lehetőség mutatkozik az egyes területek támogatására. A fintechek területén pedig különösen nagy lehetőség lehet az AI alkalmazására.
Kézzel fogható információink leginkább a Klarna felől vannak. A svéd BNPL vég becslései szerin 40 millió dollárt spórolhat meg 2024-ben az AI segítségével elért költség csökkentéssel. A cég közleményei szerint már több, mint 700 munkavállaló feladatát látja el mesterséges intelligencia valamilyen formában.
Eddig se tétlenkedtek bunq-nál
A bunq felhasználói bázisa már több mint 12,5 millióra nőtt, betétállománya pedig meghaladja a 8 milliárd eurót. Legutóbb a Mastercarddal kezdtek együttműködésbe. Ennek célja egy open banking megoldás kialakítása, mellyel a felhasználók a bunq alkalmazásában egy helyen láthatják összes, akár más bankoknál vezetett, számlájukat.
A szolgáltatást kiegészíti a bunq AI pénzügyi asszisztense, a Finn. A felhasználók teljes áttekintést kérhetnek a Finntől például az elmúlt évi utazási költségeikről. A chatbot lekéri az utazással kapcsolatos kiadásokat mind a bunqtól, mind a felhasználó egyéb bankjaitól és összefoglalja azt az ügyfélnek.
(Forrás: PYMNTS)
(Címlapkép: bunq)