Számos bejelentést tett a Klarna – segítünk áttekinteni

Az elmúlt hónapban több területen tett új bejelentéseket a svéd BNPL (Buy Now, Pay Later) óriás, a Klarna. Együttműködés az Uberrel és az Expediaval, hitelkártya az Egyesült Államokban és AI megoldások a profitabilitás eléréséhez. Cikkünkben segítünk eligazodni a rengeteg hír között.

Nagy bejelentés az Uberrel

A Klarna talán legnagyobb bejelentése volt az elmúlt időszakban, hogy több országra kiterjedő együttműködést kötött az Uberrel. Jelentős piacokon, az Egyesült Államokban, Németországban és a hazai, svéd piacon is bekerül az Uber alkalmazásába a Klarna, mint fizetési opció. Némi meglepetésre azonban nem a vállalat zászlóshajójaként ismert BNPL megoldás válik elérhetővé a felhasználóknak, hanem egy azonnali fizetési mód.

A „Fizess most” opció az Uber és az Uber Eats alkalmazásokba is bekerül, ezáltal a felhasználók egyetlen kattintással kifizethetik megrendeléseiket. Az Uber alkalmazásban indított fizetések a Klarna saját alkalmazásában is láthatóak lesznek, ami a fintech vállalat ökoszisztéma építésen alapuló stratégiáját támogatja. A „Fizess most” a vállalat jelenleg is egyik legnépszerűbb szolgáltatása, a teljes forgalom 30 százalékát teszi ki. Amennyiben az Uber tranzakciók számottevő részét tudják a fizetési megoldásra terelni, akkor ez az arány jól látható mértékben emelkedhet.

További együttműködés az Expediaval

A svéd fintech mélyebbre fűzte együttműködését a különböző utazási szolgáltatásokat összesítő es kínáló Expedia csoporttal, kiterjesztve azt amerikai piacra is. A Klarna rugalmas fizetési kínálatát mostantól az Egyesült Államokban utazók is elérhetik mind a „Fizess most”, mind pedig a BNPL szolgáltatását, például repülőjegyek vagy szállások foglalásakor. 

A Klarna megoldásait korábban már bevezette az Expedia legnagyobb piacán az Egyesült Királyságban, valamint Németországban, Svédországban és Finnországban. A partnerség kulcsfontosságú időpontban jöhet létre, mivel az Egyesült Államok utazási és turisztikai piacának forgalma 2024-ben várhatóan megközelíti a 200 milliárd dollárt, a fogyasztók pedig a rugalmasabb megoldásokat keresnek utazásaik tervezése során.

OpenAI-al a profitabilitás felé

Az innovatív AI megoldások terén sem tétlenkedik a stockholmi székhelyű vállalat. A ChatGPT segítségével a Klarna körülbelül 40 millió dollárral javíthatja a 2024-es nyereségét, az OpenAI becslései szerint. Ezzel a fintech jó úton halad a profitabilitás elérése felé. Az OpenAI technológiáját széles körben alkalmazza a Klarna. A cég 5000 alkalmazottjának több mint fele használja, elsősorban az ügyfélszolgálat és a vásárlási ajánlások területen.

Az ügyfélszolgálati interakciók több mint fele már a Klarna mesterséges intelligencia (AI) asszisztensén keresztül történik, amelyet február elején indítottak. Az AI-asszisztens a fogyasztók problémáit kevesebb, mint az eddigi idő ötöde alatt oldja meg, 700 teljes munkaidős alkalmazott munkáját kiváltva.

Klarna hitelkártya az Egyesült Államokban

Nem az Expedia csoporttal kötött együttműködés az egyetlen amerikai piacot érintő hír a Klarnanál, ugyanis a cég elindítja hitelkártyáját az Egyesült Államokban is. A fintech vezetősége szerint ez volt az egyik legkeresettebb termékük, amit az EU-ban már korábban bevezettek

Az új hitelkártyával a vásárlók nagyobb vásárlás esetén a törlesztést három-hat hónapra oszthatják, 14,99 és 33,99 százalék közötti éves kamat mellett. Ezenfelül akar egy hónappal meghosszabbíthatják a futamidőt, a már említett kamat mellett. A hasonló mértékű kamatok nem teljesen szokatlanok a BNPL szolgáltatóknál, és nem tekinthetők magasnak a hitelkártyáknál érvényesített szintekhez képest. Ez utóbbiak felső határa általában 30 százalékhoz vannak közelebb.

Ami a felhasználóknak előnyt jelenthet, azaz akár 10 százalékos készpénz-visszatérítés. Ezenfelül a Klarna alkalmazáson keresztül minden a cég által kínált szolgáltatással integrált az új termek. A Klarna virtuális Visa-hitelkártyája kompatibilis lesz a Google és az Apple Pay szolgáltatással is.

Mit jelent mindez a Klarna számára?

Sok más fintechhez hasonlóan, a Klarna hosszú távú célja is egy olyan szuperalkalmazás létrehozása, ami a felhasználók összes napi szintű vásárlásaihoz kapcsolódó fizetési igényeket  képes kiszolgálni. A versenyképesség fenntartásához és a profitabilitás eléréséhez a Klarna központi szolgáltatásainak kibővítésével indul neki.

Más fintech óriásoknál eltérő megközelítést is láthatunk. A brit Revolutnál vagy a brazil Nubanknál megfigyelhető például, hogy más piacokra is igyekeznek betörni az elmúlt hónapokban. Gondolva ezek között a média vagy a telekommunikációs piacokre. Érdekes lesz figyelemmel kísérni, hogy hosszú távon melyik stratégia lesz majd jövedelmezőbb.

(Forrás: Klarna, Fintech.hu, Techcrunch)

BNPLegyüttműködéshitelkártyaKlarnaopenaiuber