Az MBH Bank ügyfelei mostantól igénybe vehetik a magyarországi FaceKom cég által kifejlesztett ügyfélszolgálati pontokat. Ezek a digitális banki kioszkok lehetővé teszik, hogy a felhasználók emberi beavatkozás nélkül, biztonságosan és kényelmesen intézhessék ügyeiket. Az első ilyen MBH Digitális Zóna Miskolcon indult, ahol az ügyfelek egy gyors ügyfél-azonosítási folyamatot követően videós segítséggel nyithatnak számlát. A tervek szerint a kioszk szolgáltatásait további banki lehetőségekkel bővítik.
Az MBH Bank megbízásából a FaceKom, a távoli ügyfél-azonosítási megoldások úttörője hozta létre ezeket az ügyfélszolgálati pontokat. A FaceKom koncepcióján és fejlesztésén alapuló intelligens kapszula egy biztonságos online ügyfél-azonosításhoz szükséges eszközökkel felszerelt mobil szoba. A kapszula és a kezelőfelület is akadálymentesített, így akár kerekesszékesek is igénybe vehetik a szolgáltatást.
Ginzer Ildikó, az MBH Bank standard kiszolgálásért felelős vezérigazgató-helyettese elmondta, hogy átfogó modernizációs programba kezdtek a jogelőd bankoktól örökölt, közel 500 fiókos hálózatukban. Céljuk egy korszerű, tanácsadáson alapuló, több szakembert foglalkoztató, országosan egységes szolgáltatási színvonalú fiókhálózat kialakítása. Felismerték a fiatalabb generáció változó banki szokásait, akik a fizikai jelenléttel szemben a digitális lehetőségeket keresik. Ezért a bank továbbra is kutatja a banki élet jövőjét, és nyitott az elvárásaiknak megfelelő újításokra.
Bodnár Zsigmond, a magyar tulajdonú FaceKom vezérigazgatója kiemelte, hogy az MBH Bank a világon elsőként használja majd a helyi és távoli tranzakciós lehetőségeket ötvöző hibrid megoldásukat. Ez az új fejlesztés nemcsak a bankfiókok alternatívájaként szolgálhat, hanem más szolgáltatók fiókjait is helyettesítheti vagy kiegészítheti.
Az MBH Bank digitális kioszkjai előnyt jelentenek az önkiszolgáló digitális tranzakciókkal szemben (mobiltelefonon vagy számítógépen keresztül), mivel ezek a terek optimális megvilágítással, elrendezéssel és a távoli ügyfél-azonosításhoz szükséges berendezésekkel vannak felszerelve. Segítséget nyújtanak a digitális eszközökkel kevésbé felszerelt vagy azokhoz kevésbé értő felhasználóknak, így a digitalizáció előnyei biztonságos, kényelmes, jól felszerelt és felhasználóbarát környezetben válnak elérhetővé.
(Forrás: Magyar Bankholding)