Folytatjuk cikksorozatunkat, amelyben a Singapore Fintech Festival eseményeit járjuk körbe és igyekszünk reflektálni az ott elhangzott legfontosabb gondolatokra és a résztvevők megszólalásaiból körvonalazódó trendekre. Az első három részben szó volt a blockchain technológiáról, a beágyazott pénzügyekről, valamint a buy now, pay later jelenségről is. A témát ezúttal a beágyazott biztosítások és a biztosítási termékek disztribúcióját érintő változások szolgáltatják majd.
A fesztivál keddi napján tartotta meg előadását a fenti témában Arijit Chakraborty, a beágyazott biztosításokkal foglalkozó insurtech, a Cover Genius ázsiai és csendes-óceáni térségért felelős ügyvezető igazgatója. A szakember szerint a tapasztalatok egyértelműen azt mutatják, a biztosítási termékek és ezek disztribúciója kifejezetten lassan fejlődtek az elmúlt évszázadokban és napjaink digitális világában is jelentős a lemaradás, ami az innováció alkalmazását illeti. A lakossági és vállalati ügyfelek többsége továbbra is közvetlenül a biztosítóktól és biztosítási alkuszoktól vásárolja meg a kívánt termékeket. Az új technológiák érkezésével és a digitális transzformációval ugyanakkor szükségessé vált az elosztási módok és folyamatok korszerűsítése, a beágyazott biztosítási élmény pedig Chakraborty szerint kiváló megoldást jelent, mivel rendkívül kényelmes, személyre szabható és megbízható élményt kínál az ügyfeleknek.
A beágyazott biztosítások lényege, hogy a közvetlenül a biztosítóktól való fizikai vásárlás helyett az ügyfelek a digitális térben választják ki az igényeikhez és paramétereikhez igazított konstrukciókat, élve a digitalizáció által kínált fokozott kényelemmel és perszonalizációval. A Cover Genius több, mint 10 ezer bankszámla tulajdonos körében készített felmérése szerint a digitális banki ügyfelek 78%-a rendkívül nyitott a beágyazott biztosítási megoldások igénybevételére. Az is kijelenthető, hogy nem csak az innovatív megoldásokat használó kliensek nyitottak az újdonságokra, ugyanis a beágyazott biztosítások iránti érdeklődés még magasabb, egész pontosan 83%-os azok körében, akik legutóbb a hagyományos módon vették igénybe a szolgáltatást, mindez pedig hatásosan érzékelteti az ügyfelek elavult modellből fakadó elégedetlenségét.
Ami a nyitottság elsődleges okait illeti, a megkérdezettek 49%-a a megnövekedett kényelmet nevezte meg legfontosabb érvként a beágyazott biztosítások mellett. A digitális megoldások előnye, hogy nem szükséges személyesen megjelenni a konstrukció igénybevételéhez, emellett a személyre szabhatóság és az adatközpontúság miatt a konstrukciók pontosan igazodnak is az ügyfelek legfontosabb igényeihez.
Chakraborty szerint az e-kereskedelemben is látványos erővel bírnak az integrált biztosítási termékek, hiszen az ügyfelek többsége nem csupán nyitott ezek megvásárlására, de általános megfigyelés, hogy az eredetileg megvásárolni kívánt terméket is nagyobb eséllyel veszik meg, ha lehetőségük van biztosítást kötniük rá. Ez a jelenség a BNPL-hez is hasonlítható, hiszen a részletfizetéses konstrukciók rendelkezésre állása is bizonyítottan növeli az általános kosárértéket és csökkenti a lepattanási rátákat. Éppen ezért izgalmas lesz látni, hogy a beágyazott biztosítások terjedésével hasonló hatékonyságbeli növekedést tapasztalunk-e majd az online vásárlások esetén.
Bátorfi Botond