A metaverzum jelentette virtuális világ kéz a kézben jár számos nehezen megfogható kifejezéssel és fogalommal. Sokan azonban nem időznének ezek megismerésével, inkább csak az érdekes számukra, hogy miként lehet pénzt keresni a metaverzumban. Lássunk hát néhány példát.
Play-to-Earn játékok
A Play-to-Earn játékok lényege, hogy a felhasználók játék közben pénzt kereshetnek. A blockchain alapú videójátékok esetén főleg kriptovalutákkal lehet gazdagodni. Dél-Ázsiában már most vannak olyanok, akik teljes állásban játszanak és bár sok munkával, de fent tudják magukat tartani.
Virtuális divat
Számos metaverzumban alakíthatjuk kedvünkre avatarunk vagyis digitális személyünk kinézetét – persze, ha hajlandóak vagyunk fizetni. A virtuális ruhadarabok NFT formában vásárolhatók és adhatók el, egy-egy ruha megszerzésével és továbbadásával pedig nagyobb összegeket is lehet keresni.
Virtuális valóság játékok fejlesztése
A metaverzumban még mindig bőven van hely játékoknak és alkalmazásoknak. Egy virtuális valóság játék létrehozásához nincs feltétlenül szükség mély technikai tudásra. Egyes virtuális valósághoz kapcsolt design platformokon lehet egyszerű történetmesélő játékokat fejleszteni, amelyekhez különböző monetizációs megoldások köthetők.
Metaverzum események tartása
Már jelenleg is sokan keresnek pénzt rendezvényszervezéssel a metaverzumban. Énekesek és zenészek egyaránt tartanak virtuális koncerteket, és lemezkiadók is nyitnak a virtuális világok felé. Ők a jegyeladásokban és az új élmények létrehozásában látták meg a bevételszerzési lehetőséget.
Szabadúszó NFT művészet
Az NFT-világ digitális művészeti alkotásokkal robbant be a köztudatba. Egyre több művész találja meg a számításait digitális művek létrehozásával, amelyeket NFT formában képes értékesíteni, akár a metaverzumban.
Virtuális ingatlanügynökség
A metaverzumban nagy szerepet töltenek be az NFT formában reprezentált virtuális telkek, több nagyvállalat is telekvásárlással hívja fel magára a figyelmet. Ahogy a való világban, úgy a virtuálisban is vannak értékesebb és akár nagy áremelkedés előtt álló telkek. Mindez attól függ, hogy milyen sokan látogatnak egy-egy területet egy metaverzumban. Egy ingatlanügynökhöz hasonló szerepet felvállalva sok pénzt lehet keresni.
Metaverzum építészet
A metaverzumokra még sok virtuális építkezés vár. Főleg annak fényében, hogy sok nagyvállalat szeretne saját tereket kialakítani nagy tömegek által használt virtuális világokban, mint például a Decentraland vagy a The Sandbox. A 3D designerek előtt nagy lehetőség áll, hogy létrehozzák az Adidas vagy PwC legújabb virtuális központját.
Művészeti kiállítások
A hagyományos művészeti szereplők egyre nagyobb mértékben értenek egyet a metaverzumban rejlő lehetőségek hasznosságával. Fizikai galériáikat virtuális másolatokkal egészítenék ki, és így még nagyobb tömegeket érnének el. Ez több jegyeladáshoz és több potenciális vásárlóhoz is vezethet.
Forrás: Analytics Insights