Az Amazont és a PayPal-t megbízhatóbbak tartják a fiatalabb generációk, a bankoknál, ha személyes adataik tárolásáról van szó. A RFi Group legújabb átfogó kutatásai azt mutatják, hogy az Amazon, a PayPal, a Mastercard és a Visa sokkal megbízhatóbbnak tekinthető, mint a fiatalabb bankok, a személyes adatok biztonsága tekintetében.
Az RFi Group tanulmánya, a PSD2 és Open Banking Customer vizsgálja a fiatal millenniumi brit fogyasztók elsődleges szempontjait és véleményét a személyes pénzügyi adataik kezelésében. A tanulmány kitér arra is, hogy nagyobb technológiai vállalatok vagy a hagyományos nagybankok megítélése jobb-e.
A jelentésből továbbá kiderül, hogy az információ biztonságossá tétele a legfontosabb tényező a fogyasztók számára, amikor eldöntik, kivel osztják meg adataikat. A tech óriás Facebook megítélése például nagyon nem jó, az Egyesült Királyságban élő fogyasztók 77 százaléka állította, hogy bizalmatlanok a Facebook adatkezelésével szemben. Az ismert botrány, – a Cambridge Analytica londoni székhelyű brit-amerikai politikai elemző és tanácsadó cég közösségi portálok felhasználóinak adataival történt visszaélése – azonnal mutatta hatását.
A Third-party appok megítélése a pénzügyek kezelésében és az új feltörekvő technológiai vállalatok szintén a legalacsonyabb helyeket foglalják el a fogyasztói bizalom tekintetében és kiderült, hogy a fogyasztói bizalom elnyerése a lekeményebb munka a vállalatok számára.
Forrás: Fintech Finance
Szilágyi Viktória