Női futballcsapatokat szponzorál az eToro

Az eToro kereskedési és befektetési platform felismerte a növekvő női jelenlétet a kiskereskedelmi befektetések területén. Legfrissebb marketing stratégiájuk része, hogy több angol női labdarúgó első osztályban szereplő klubbal közvetlen szponzori kapcsolatot kötöttek. Céljuk, hogy növeljék a márkanevüket a női közönség előtt, és növeljék a női befektetők részvételét a felületükön.

A szerződött klubok közé tartozik az Arsenal, a West Ham, a Crystal Palace és az Everton. Az érintett kluboknak a következő évtől a férfi futballcsapatait is szponzorálni fogja a befektetési platform. Az eToro szerint a COVID-járvány óta az ügyfeleik női aránya 33 százalékkal nőtt meg, az egyezményekkel pedig tovább növelnék a női befektetők jelenlétét a felületen.

A Női Szuperliga (angol női első osztály) egyébként az elmúlt években folyamatosan nézettségi rekordokat dönt meg, és ezzel párhuzamosan a sportba beáramló tőke is megsokszorozódott. 2023-ban az Arsenal női csapata döntötte meg a liga nézettségi rekordját: több, mint 47 ezren váltottak jegyet egy Tottenham elleni mérkőzést. Továbbá említésre méltó, hogy az Euro 2022 fináléját több, mint 87 ezren figyelték a lelátókról. Egyértelmű, hogy a női futball remek lehetőséget biztosít vállalatoknak a női közönség megszólítására, és ezt az eToro már korán felismerte.

A női befektetők jobban teljesítenek, mint a férfiak

“A befektetés hagyományosan egy férfiak által dominált tevékenység volt, azonban az utóbbi években a helyzet a feje tetejére állt.”

Fogalmaz az eToro marketingigazgatója, Stephanie Wilks-Wiffen.

Ezt alátámasztja a Fidelity kutatása is: az USA-ban a nők 67 százaléka fekteti be megtakarításait a tőzsdén. Ez egy 50 százalékos növekedés 2018-hoz képest. A részvételi arányok kiugró növekedésének a katalizátora a pandémia volt. A járvány alatt sokan fordultak az értékpapír piacokhoz – legfőképpen olyan online kereskedési felületekhez, mint az eToro – a felgyülemlett megtakarítások befektetésére, és akár passzív jövedelem források megteremtésére. 

A kutatás továbbá rámutat arra is, hogy a nők jobban teljesítenek a tőzsdén, mint a férfiak. Az elemzés 2011 és 2020 között vizsgált 5,2 millió felhasználót, és kiderült, hogy a női befektetők átlagosan 40 bázisponttal, vagy 0,4 százalékkal jobban teljesítenek a férfiaknál. Ennek egyik hajtóereje, hogy a nők több kockázatkerülő lépést végeznek. Emellett átlagosan 49 százalékkal ritkábban kereskednek a részvényeikkel, és 67 százalékkal ritkábban finanszírozzák újra a számlájukat, elkerülve a kereskedési költségekhez kapcsolódó díjakat.

(Forrás: Altfi, Nasdaq, Fidelity)

(Címlapkép: Depositphotos)

befektetéseTorofintechfutballnői befektetők