Népszerű a Monzo és a Starling a brit bankváltók között

A Pay.UK folyószámla-váltási szolgáltatása, a CASS (Current Account Switch Service) a gördülékeny bankváltást garantálja a brit banki ügyfeleknek. 2013-as indulása óta több mint 8,2 millió bankváltás zajlott le a szolgáltatás segítségével. Idén két digitális bank, a Monzo és a Starling is az élvonalban szerepel azon a listán, amely a legnépszerűbb célbankokat rangsorolja a CASS váltási statisztikái alapján.

A folyószámla-váltás szolgáltatást (CASS) igénybe vevő ügyfelek száma az elmúlt két évhez képest emelkedett, a Starling Bank és a Monzo pedig 2022 első negyedévében a leggyakrabban választott célbankok között szerepelnek. Ez a második egymást követő negyedév, amikor két digitális bank is megjelenik az első öt helyezettben.

A NatWest könyvelhette el a legnagyobb növekedést a bankot választó új ügyfelek számában (19 464), amelyet a Nationwide (12 503), a Starling (11 888), a HSBC (5 176) és a Monzo (3 221) követett.

A CASS a második negyedévben az éves bankváltási volumen 32 százalékos növekedését tapasztalta az előző évhez képest, a váltások száma meghaladta a 850 000-et.

„Ahogyan az Egyesült Királyságban kezd visszatérni az élet a járvány előtti kerékvágásba, úgy láthattuk, hogy a folyószámla váltások száma is megugrott” – mondta David Piper, a Pay.UK CASS szolgáltatásának üzletágvezetője. „Ez a tendencia 2022-ben is folytatódhat, mivel sokan igyekeznek kihasználni az emelkedő kamatlábakat és a jelenleg egyes szolgáltatók által kínált cashback-ösztönzőket.”

A CASS szolgáltatást az elmúlt 12 hónapban a folyószámlát váltók 63 százaléka vette igénybe, szemben a két évvel korábbi 55 százalékkal.

A második negyedév adatai azt mutatják, hogy elsősorban továbbra sem a pénzügyi előnyök motiválják a bankváltásokat. Az ügyfelek az online bankolás lehetősége (47 százalék), a mobilalkalmazások kezelhetősége (41 százalék), az ügyfélszolgálat minősége (38 százalék) és a fiókok elhelyezkedése (25 százalék) alapján döntenek leggyakrabban a váltás mellett.

„Természetesen a megélhetési költségek emelkedése is újabb okot ad az embereknek arra, hogy felmérjék, hogy a meglévő folyószámlájuk megfelelő szolgáltatást nyújt-e számukra” – folytatta Piper. „Akik azt fontolgatják, hogy itt az ideje bankot váltani, ne feledjék, hogy a CASS folyószámla-váltási szolgáltatása ingyenesen igénybe vehető és védelmet nyújt azoknak, akik gyorsan és stresszmentesen szeretnének váltani” – tette hozzá.

A CASS szerint a brit folyószámla-tulajdonosok 16 százaléka jelenleg is aktívan gondolkodik a váltáson és keresi a lehetőségeket, míg további 13 százalékuk fontolgatja a váltást, de még nem kezdte el a felmérni a lehetőségeket.

Forrás: AltFi

Borbola Terézia

Borító: Startups Geek