Nagy halakra veti ki hálóját a Revolut

Nagy halakra tervezi kivetni hálóját a Revolut Business, a brit neobank vállalati üzletága. Az eddig elsősorban a kisvállalati szegmensre koncentráló részleg most közepes- és nagyvállalatoknak szóló termékek fejlesztésén dolgozik. Már az új ügyfélkör megszólítását célozta az októberben bevezetett Revolut POS terminál is, de a siker érdekében elsőként az ügyfeleit megkárosító, és egyre inkább elharapódzó pénzügyi csalásokat kell megfékeznie.

Új vállalati ügyfélkört vett célba a Revolut Business

A kitörést tervezi a kisvállalati szegmensből a Revolut Business, a Revolut vállalati üzletága. Az ambiciózus tervről James Gibson, a részleg vezetője beszélt a Sifted hírportálnak. Gibson az utóbbi időszak vállalati termékfejlesztéseitől azt reméli, hogy sikeresen felkeltik az 50 főnél nagyobb vállalatok érdeklődését, és a kisvállalati szegmens után egy újabb vállalati ügyfélkört hódíthatnak meg.

A brit fintech 2017-ben hozta létre B2B üzletágát Revolut Business néven, hogy kisvállalkozásokat és egyéni vállalkozókat szolgáljanak ki. A célcsoportot többek között vállalati betétikártyákkal és devizaszámlákkal igyekeztek megszólítani. Az üzletág 7 év alatt több százezer vállalati ügyfelet húzott be, szeptemberben pedig átlépte az évi 500 millió dolláros bevételt. Az üzletág ügyfélszámát Gibson nem volt hajlandó elárulni, de a hasonló terepen mozgó B2B fintech vállalat, a Tide, 1 millió felhasználóval 113 millió fontos bevételt ért el tavaly.

POS terminálok és új vállalati termékek a láthatáron

Gibson szerint a nagyobb vállalatok megszólításához új termékekre van szükségük, mivel teljesen eltérő banki igényeket kell kiszolgálniuk. Ezért a következő hónapokban új megtakarítási számlákkal, pénz-és tőkepiaci szolgáltatásokkal, hiteltermékekkel és fizetési megoldásokkal terveznek előrukkolni. Habár az eddigi Revolut Business termékek valóban a kisebb vállalkozásoknak készültek, az üzletág így is megnyert magának nagyobb vállalatokat is, például az ír Aer Lingus légitársaságot.

Az új vállalati szegmensek megszólításának első lépéseihez sorolhatóak a fizetési hardver és szoftverpiacon megjelent Revolut Business termékek is. 2022-ben dobták piacra a Revolut Reader POS terminált, amely hazánkban az év elején debütált. A múlt hónapban egy újabb, komplexebb POS terminállal álltak elő, amely egyelőre csak az Egyesült-Királyságban és Írországban igényelhető. Az új fizetési terminállal a kiskereskedelmi és vendéglátói szektorban szeretnék megvetni a lábukat.

Elsőként a csalókat kell megállítani

Az új célcsoportok megszólítása nem lesz könnyű, mivel a közepes- és nagyvállalati szegmensekért rendkívül éles verseny folyik a bankok között. Ráadásul az utóbbi időben a Revolut ügyfeleket rengeteg támadás éri, egy friss BBC riport szerint idén októberben egyenesen a Revolutnál jegyezték fel a legtöbb pénzügyi csalást a teljes brit bankszektorban. A riport által egyik kiemelt eset pedig éppen egy Revolut Business ügyfélről szólt, aki egy óra alatt 165 ezer fontot veszített egy csalás során.

Egy, az ügyfelek kártalanítására vonatkozó új szabályozás miatt most még inkább reflektorfénybe kerültek a pénzügyi csalások az Egyesült Királyságban. Gibson viszont nem aggódik az utóbbi időszak negatív hírei miatt, mivel az általa felügyelt részleg lépéseket készül tenni a biztonság fokozása érdekében. A mobilalkalmazáson belül egy új funkciócsoport kerül bevezetésre, ahol az eddigieknél szigorúbb biztonsági beállítások lesznek elérhetőek. Emellett gépi tanulási algoritmusokkal és mesterséges intelligenciával fogják a gyanús tevékenységeket és az ügyfelek hitelesítési folyamatait ellenőrizni.

Forrás: Sifted

Címlapkép: depositphotos

revolutrevolut businessvállalati pénzügyek