Mitől sikeres egy oktató applikáció?

Három fiatal öt éve indította útjára a Zogot, egy ingyenesen használható pénzügyi edukációs alkalmazást. Három évvel később már több mint egymillió felhasználójuk volt. Jelenleg szerte az Egyesült Államokban több mint kétszáz bankkal és hitelintézettel állnak kapcsolatban. A megoldás jó példa arra, hogyan lehet a fiatalok számára vonzóvá tenni ismereteik bővítését. 

A cikk a Budapesti Corvinus Egyetem és a Peak együttműködése keretében jelent meg. A szerző, Kövesdi Luca a Peak szakértői által tartott kurzusokon vesz részt.  

A Zogo története

A Zogo-t három fiatal egyetemista, Bolun Li, Simon Komlos és Simran Singh alapította 2019-ben az Egyesült Államokban. Az ötlet 2018-ban született meg, amikor Bolun egy pénzügyi órán megfigyelte, hogy a hallgatók nagy része unatkozik, oda se figyelnek a tanárra, csak a telefonjaikat nyomkodják. Ezt tapasztalva ötletelni kezdett alapítótársaival arról, mivel lehetne érdekesebbé tenni a pénzügyi oktatást, fontosnak tartották ugyanis a pénzügyi ismeretek elsajátítását.

Az órákon tapasztaltak alapján arra jutottak, hogy egy applikáció lenne a legmegfelelőbb módja annak, hogy felkeltsék a fiatalság érdeklődését a pénzügyek iránt. Ez az alkalmazás lett a Zogo, egy az Egyesült Államokban elérhető, ingyenesen használható pénzügyi edukációs applikáció, amely innovatív megoldásaival új szintre emeli a pénzügyi tudatosság fejlesztését.

Az applikációban található gamifikációs eszközök és interaktív tartalmak segítségével a felhasználók könnyedén elsajátíthatják az alapvető pénzügyi fogalmakat, befektetési stratégiákat, ami mellett spórolási tippeket is kapnak. 

Az applikációt a felhasználóbarát felületének köszönhetően bárki könnyedén tudja használni, lehetővé teszi továbbá, hogy mindenki a saját tempójában haladjon, és nyomon követhesse saját fejlődését. A Zogo célja, hogy érdekessé és élvezhetővé tegye a pénzügyi ismeretek elsajátítását, segítse a jó pénzügyi és befektetési döntéseket. 

Hogyan működik?

A Zogo korai sikereit és népszerűségét leginkább bite-sized, azaz rövid feladatokat tartalmazó moduljainak, jutalomrendszerének és felhasznált gamifikációs eszközeinek köszönheti. Az alkalmazás a közösség erejére is épít, lehetőség van barátok meghívására, a felhasználók megoszthatják egymással tapasztalataikat és tanácsot is adhatnak egymásnak. 

A rövid tananyagok lehetővé teszik, hogy mindenki saját tempójában haladhasson, ott és akkor, ahol és amikor szeretne. Ez a mai rohanó világban elengedhetetlen egy oktató alkalmazásnál, a fiatalabb generációk figyelmét ugyanis egyre nehezebb tartósan lekötni, és a tanulásra szánt szabadidejük is kevés. Az applikációban mindig aktuális, a valós életből származó pénzügyi adatok és példák segítik a felhasználókat abban, hogy jobban megértsék a tananyagot és naprakész információhoz jussanak a piacokról és a gazdaságról. 

A Zogo által használt earn-as-you-learn jutalomrendszer kimondottan erős ösztönzőként hat a felhasználókra. A tanulás során a felhasználók ananászokat gyűjtenek. Egy ananász értéke 0,001 dollár. Ezeket később kuponokra lehet beváltani olyan népszerű kereskedőknél, mint például a Nike vagy az Amazon. A legkisebb beváltható összeg 5 dollár, ehhez 5000 ananászt kell összegyűjteni. 

A gamifikáció is nagyon fontos eleme az edukációs alkalmazásoknak. Ez elősegíti, hogy a felhasználók számára élvezetesebb legyen a tanulás, hatásos ösztönző arra, hogy rendszeresen visszatérjenek az applikációba elvégezni a tananyagokat.  

A Zogoban a tanulás során a felhasználó először tanulókártyák segítségével elevenítheti fel az olvasott tananyag legfontosabb részeit, majd ellenőrző kérdésekre kell válaszolnia az olvasottak alapján. A helyes válaszokért ananászok járnak, naponta egyszer pedig egy kiemelt időszakban, az „Ananász Party” alatt még több ananász megszerzésére van lehetőség, további kérdések helyes megválaszolásával. 

A Zogo a számokban

A Zogonak 2022-re már több mint egymillió felhasználója volt – az alapítástól mindössze három évre volt szükség ennek a mérföldkőnek az eléréséhez.  Ez a kör, az akkori becsléseik szerint naponta átlagosan 5500 új felhasználóval bővült.  

A modulok száma mára meghaladja a nyolcszázat, a felhasználók által összesen elvégzett tananyagok száma pedig már az első három évben elérte a 26 milliót. A felhasználók összesen több mint egymillió dollár jutalmat váltottak be az applikációban kuponokra vagy adományokra.

A Zogo jelenleg több mint 200 bankkal és hitelintézettel működik együtt az Egyesült Államokban, aktív partnereinek számát folyamatosan igyekeznek bővíteni. Az applikációban elsajátítható legnépszerűbb készségek és modulok közé tartozik többek között a pénz megtakarítása, a pénzintézet kiválasztása, a bankfiók megnyitása, valamint az okos vásárlás. 

A siker titka 

A Zogo pénzügyi oktató applikáció innovatív megoldásai révén hamar nagy sikert aratott, és népszerűsége mind a mai napig kitart. Mindezt annak köszönheti, hogy a könnyen kezelhető felületével, a játékos formában tálalt, rövid tananyagaival és a tanulás által megszerezhető értékes jutalmakkal élményszerűvé varázsolja a tanulást, és a rendszeres használatra ösztönzi a felhasználóit. 

(Címlapkép: Depositphotos)

fintechgamifikációpénzügyi oktatás