Mesterséges intelligencia oldja meg helyettünk a kellemetlen telefonhívásokat

Sokak számára ismerősek lehetnek a robothívások. Az Egyesült Államokban van olyan cég, amely elsősorban az embereket képviseli robothívásokkal szemben megbízó cégekkel. A Cambio az adósságkezelés területén talált egy érdekes használati esetet a mesterséges intelligenciának.

A Cambio mesterséges intelligencia alapú robotokat fejleszt, amelyek telefonos tárgyalásokban támogatnak lakossági ügyfeleket, és ügyfélszolgálati folyamatokban segédkeznek bankoknak. A startup jelentős lépéseket tesz a pénzügyi tranzakciók és az ügyfélinterakciók kezelésében, és mind a fogyasztók, mind a pénzintézetek számára előnyöket kínálva.

Eredetileg neobankként indult a Cambio. Célja a pénzügyi problémákkal küzdő emberek támogatása volt. Az ötlet Blesson Abraham alapító személyes, adóssággal kapcsolatos tapasztalataiból született. Miután azonban 2022-ben felvételt nyert egy neves inkubációs programra, a Y Combinatorbe, a cég a mesterséges intelligencia megoldások felé fordult. Új missziója az adósságkezelési asszisztencia lett. A fókuszváltást a felhasználói visszajelzések és a mesterséges intelligenciában rejlő potenciál felismerése hozta el.

A startup eleinte egy fogyasztóközpontú megközelítéssel indult. A mesterséges intelligenciát arra használva, hogy a felhasználók nevében telefonos tárgyalásokat folytasson adósságbehajtó cégekkel. A mesterséges intelligenciát valódi hívásokkal képezték ki a tárgyalások lefolytatására. A szolgáltatás a Cambio ügyfeleinek mintegy 70 százalékának segített megoldani az adósságaikkal kapcsolatos ügyeiket, valamint a hitelpontszámukat is javítani tudta – jelentős emberi beavatkozás nélkül.

A sikereire építkezve a Cambio az ügyfél oldal mellett a szolgáltatói oldalt is elkezdte kiszolgálni. Már bankok és hitelszövetkezetek számára is lehetővé teszi, hogy mesterséges intelligenciát alkalmazzanak hívások során. Az AviaryAI néven ismert megoldásával pénzügyi termékeket és szolgáltatásokat népszerűsít potenciális ügyfeleknek.

(Forrás: TechCrunch)

(Címlapkép: Cambio)

adóssághívásmesterséges intelligenciarobotrobotoktelefon