Máris új szolgáltatással jelentkezett a BinX, az első magyar neobank. Ügyfeleik kérésére piacra dobták bankkártyájukat, a Mastercard támogatásával. Az új termékkel kapcsolatban kérdeztük a BinX és a Mastercard képviselőit is. Cikkünkben igazi professzionális termékfejlesztésről számolhatunk be.
A Számlázz.hu alapítóinak fintech vállalata 2024. június 6-án indult el, ezzel az első hazai alapítású és tulajdonú neobank. A BinX egy magyar vállalkozásoknak szóló számlát nyújt, amellyel a felhasználók utalásokat indíthatnak és fogadhatnak digitálisan, akár a Számlázz.hu ökoszisztémáján belül.
Az ügyfelek számlájukat mobil- és webalkalmazáson keresztül kezelhetik, amely jelenleg belföldi utalások fogadására és indítására képes. A számla megnyitása és kezelése 100 százalékban digitálisan történik, ezzel egyedi értékajánlatot nyújtva. A folyamatot korábban mi is teszteltük, csak jó tapasztalatokról tudunk beszámolni.
Nem vesztegeti idejét a BinX
A BinX máris bővítette termék portfólióját, az ügyfelek által legjobban várt bankkártyák október elején váltak elérhetővé. Egyből két kártyatermék is érkezett, BinX Business Premium és a co-branded Számlázz.hu Premium. A BinX és a Számlázz.hu szolgáltatásaival, így a teljes üzleti adminisztrációs folyamatot lefedi. A kártya a BinX applikáción keresztül igényelhető, a folyamat végén a felhasználók digitális és fizikai formában is hozzájutnak a bankkártyájukhoz.
Év végéig mindkét kártyát teljesen ingyen vehetik igénybe és használhatják is az ügyfelek. Ezt követően a Számlázz.hu #profi csomag előfizetőinek díjmentes is marad, mindenki más pedig kedvezményesnek számító havidíj mellett veheti igénybe a bankkártyákat.
Prémium üzleti kártya a Mastercard segítségével
A kártyakibocsátási folyamatban a BinX a Mastercarddal működött együtt. A bevezetett kártya Mastercard üzleti prémium kategóriájú, amivel számos szolgáltatás vehető igénybe. A kártya birtokosaiknak többek közt belépést biztosít a Mastercard Lounge-ba a budapesti repülőtéren, de a prémium szolgáltatások részeként a Bécsi Repülőtér várók is elérhetőek. Ezenfelül a online vásárlási biztosítás és üzleti utak foglalásához hasznos szolgáltatások is elérhetőek.
A Mastercard prémium üzleti bankkártyáinak szolgáltatásai köre igen széles. A kibocsátók számos szolgáltatás közül választhatják ki a nekik megfelelőket. A Mastercard kérdésünkre elmondta, hogy folyamatosan frissítik az elérhető szolgáltatások körét. Monitorozva az igényeket, igyekeznek a legnépszerűbb szolgáltatásokat kiválasztani. Olyan korszerű szolgáltatásokat vezetnek be, mint az e-SIM vagy személyazonosság lopást megelőző megoldás vagy akár fizikai és lelki egészséget támogató lehetőségek.
„A BinX stratégiájának megvalósításában a Mastercard prémium ajánlata illeszkedik a legjobban a BinX és ügyfeleinek igényeivel. Szeretnénk prémium élményt biztosítani az ügyfeleinknek, elérhető áron, hiszen miattuk alkottuk meg a BinX-et. A választás a Mastercard innovatív és támogató hozzáállása mellett globális jelenléte és fejlett technológiai megoldásai miatt is ideálisnak bizonyult.”
Hadnagy Tamás, BinX Zrt., operációs igazgató
Egyszerűségében rejlik a legjobb innováció
Egy egészen érdekes, nem bonyolult részlet is felkerült a BinX kártyájára. A kártya hátoldalán ugyanis megjelenik a tulajdonos adószáma is. Szinte már döbbenetesnek mondható, hogy ezt az apró, de rendkívül praktikus újítást még senki nem lépte meg eddig. A BinX igazgatósági elnöke, Váradi János kérdésünkre elmondta, hogy ez az ügyfelek valós igényén nyugvó innováció. A BinX DNS-ébe már az alapításkor kódolták az ügyfélközpontúságot.
„Majdnem mindenkivel előfordult már, hogy vásárlás során ÁFÁ-s számlát kért, és nem tudta megmondani a saját adószámát. A BinX DNS-ébe már alapításakor kódoltuk az innovációt és az ügyfélközpontúságot”
Váradi János, BinX Zrt, igazgatóság elnöke
Megkérdeztük a Mastercardot is az adószám megjelenítéséről. Kiderült, hogy a Mastercardnak központilag kialakított szabályrendszere van a kártyatermékek design feltételeire és elemeire. Azonban rugalmasak ezzel kapcsolatban és mindig igyekeznek megfelelni az ügyfél igényeknek. Ez úgy látszik ebben az esetben sikerült is. Kíváncsiak voltunk arra is, hogy akár más adatok is feltüntethetőek-e a kártyán. A válasz, hogy lehetséges más, akár személyes, adatok feltüntetése is a bankkártyán, de ez függ a konkrét adattól és elhelyezésétől.
Termékfejlesztésből jeles
Nem csak a piacra dobott végeredmény jó példája egy profin összerakott terméknek, de a maga a termékfejlesztési folyamat is. A június 6-i piacra lépés után alig négy hónap alatt sikeresen levezérelt kártyakibocsátás nagy eredmény. Ugyanis nem elég egy piacképes terméket kitalálni, piacra is kell vinni azt, ami sokszor már nehezebb feladatnak bizonyul egy cég számára. Ezért is érdekelt minket, hogy mi állhat a siker mögött. Váradi János és Hadnagy Tamás válaszolt kérdéseinkre, mellyel betekintést nyerhetünk a BinX termékfejlesztésébe.
Hadnagy Tamás elmondása szerint a BinX-nél a UX (user experience – felhasználói élmény) központú termékfejlesztésre helyezték a hangsúlyt. Az MVP (minimum viable product) helyett az MLP (minimum lovable product) elvét alkalmazzák. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy olyan termékeket dobnak piacra, amit a felhasználók szeretnek és szívesen használnak. Ennek eléréshez úgynevezett empowered product management megközelítést alkalmaznak. Ennek megfelelően széleskörű felhatalmazással rendelkező, profi termékmenedzserek felelnek a termék sikeréért.
„A BinX-et rendkívüli csapat alkotja, a kollégák sokévnyi pénzügyi szolgáltatói tapasztalattal rendelkeznek. A termékfejlesztést, csakúgy, mint a cégvezetést is, megfelelő stratégia és annak végrehajtása mellett lehet hatékonyan végezni.”
Váradi János, BinX Zrt, igazgatóság elnöke
A munkát a BinX a jól ismert agilis módszertan szerint végzi. Ezzel a fejlesztés során folyamatosan módosítani tudja a terméket a felmerülő pontokon. Emellett a BinX vezetői és a Mastercard szerint is kulcsszerepet játszott a BinX fejlesztőinek munkája a gyors implementációban. A stabil partnerek és beszállítók is nélkülözhetetlenek voltak a sikerhez. A háttérben a DiPocket, mint BIN (Bank Identification Number) szponzor is fontos szerepet töltött be, a kártyakibocsátási alapinfrastruktúrát nyújtva.
„A fintechekre jellemző agilis tempóhoz a Mastercard is alkalmazkodott. Úgy gondoljuk, hogy a csapatmunka és a gyors time-to-market példaértékű együttműködésről tesz tanúbizonyságot, melyre minden résztvevő fél méltán büszke lehet.„
Tóth Annamária, Senior Product Specialist, Mastercard
A Mastercardot a hazánkban is egyre égetőbb pénzügyi csalások helyzetéről is kérdeztük és arról hogyan járul hozzá a BinX felhasználók biztonságához. A Mastercard a kártyás tranzakciókat 50 ezredmásodpercen belül, mesterséges intelligencia segítségével értékeli ki és valósidőben segíti a BinX-et a döntéshozatalban. A kétfaktoros, biometrikus hitelesítés pedig a felhasználók kezébe adja a döntés lehetőségét – a mobilbanki alkalmazás segítségével lehet nyomonkövetni és jóváhagyni a tranzakciókat.
A Mastercard termékfejlesztési szakértője, Tóth Annamária elmondta, hogy a vállalat évek óta dolgozik kis- és középvállalatokkal, illetve kereskedőkkel az IT biztonságuk fejlesztésén. Ennek keretében segít a beszállítók kockázatának felmérésében, a védelmi vonalak tesztelésében és globális adatok alapján a kibertámadásokról információkkal látja el az ökoszisztéma szereplőit.
(Forrás: BinX, Mastercard)
(Címlapkép: BinX)