A kereskedések igyekeznek alkalmazkodni a koronavírushoz ezért a Mastercard bemutatott egy olyan mesterséges intelligencia által vezérelt technológiát ami lehetővé teszi az érintés nélküli fizetést.
Az Accel Robotics-al karöltve dolgoznak a Shop Anywhere platformon, hogy meggyorsítsák a vásárlás menetét. Leltár és vásárlói elemzés segítségével kiküszöbölnék a súrlódási pontokat, ami azt jelentené, hogy nincsen várakozás és sorban állás.
A technológiát tesztelők között van a Dunkin Donuts egy étterme ahol a vásárlók úgy vehetik át a kávéjukat és fánkjukat, hogy nincsen emberekkel interakció.
Emellett a Mastercard a SoundHound és a Rekor Systems céggel is együttműködik egy mesterséges intelligencia által vezérelt Drive Through rendszeren. A rendszer járműfelismeréssel, hanggal vezérelt rendeléssel és mesterséges intelligenciával eliminálja egy dolgozó szükségességét. Ehhez kapnak személyre szabott étlapot amit a vásárlási előzményeik alapján állít össze a rendszer.
Forrás: Finextra
Budai Zsombor