Más helyett fizettél? A Monzo segít visszakapni a pénzed

A Monzo brit neobank bemutatta legújabb fejlesztését a Split nevű funkciót. A Split célja, hogy megkönnyítse a közös kiadások nyomon követését, felosztását és rendezését. A megoldás a mindennapi élet számos területén nyújthat segítséget, legyen szó lakótársakkal megosztott számlákról, közös utazások költségeiről vagy akár egy vacsora számla utólagos kiegyenlítéséről.

Automatikus elszámolás és udvarias emlékeztetők

A Split segítségével a felhasználók egyszerűen létrehozhatnak közös költséglistákat, meghívhatják rá a résztvevőket, hozzáadhatják a különböző kifizetéseket akár különböző kártyákról és számlákról is. A rendszer kiszámolja az egyenlegeket és automatikusan figyelmeztet a hátralékokra. Azok a felhasználók, akik Monzo fizetős csomagját választják még több kényelmi funkciót kapnak. A fizetős csomaggal rendelkezők más bankokhoz kapcsolt számláikból is automatikusan hozzáadhatják a vonatkozó tranzakciókat, így gyakorlatilag minden magától történik.

A szolgáltatás külön figyelmet fordít a kellemetlen szituációk elkerülésére. A Monzo megfogalmazása szerint az emberek gyakran nem azért nem fizetik vissza tartozásaikat, mert nem akarnak, hanem mert egyszerűen elfelejtik vagy kényelmetlennek érzik a pénzről való kommunikációt. A Split ezekben a helyzetekben veszi le a terhet a felhasználók válláról. A Split nemcsak a számításokat végzi el, hanem az emlékeztetők kiküldését is automatikusan vállalja.

Nem kell Monzo ügyfélnek lenni a használathoz

A Monzo külön kiemeli, hogy a szolgáltatás nem csak saját ügyfeleiknek hasznos. A funkcióba be lehet vonni olyan személyeket is, akik nem rendelkeznek Monzo-fiókkal. Ez különösen hasznos lehet, ha egy vegyes társaságban csak néhányan használják a brit neobank szolgáltatásait.

„Mindenki járt már úgy, hogy egy közös utazás, vacsora vagy akár egy kör ital után napokig kellett ügyeskedni, hogy visszakapja a pénzét. A Split pontosan ezt a fajta kényelmetlenséget hivatott megszüntetni. A Split automatikusan kezeli a költségek elosztását, a figyelmeztetéseket és a tranzakciókat” – hangsúlyozta Andy Smart, a Monzo termékfejlesztési vezetője.

A Monzo lépése illeszkedik a neobankok közösségi irányvonalába

A Split bevezetése jól illeszkedik abba az irányvonalba, amit több neobank – köztük például a Revolut vagy a N26 – is követ, nevezetesen a közösségi élmény fokozását a pénzügyek világában. A pénz nem csupán egyéni ügy többé, hanem egyre inkább közösségi eszköz is – főleg a fiatalabb generációk körében, akik megszokták a megosztáson alapuló gazdaságot és a közös élmények anyagi oldalának digitális menedzselését.

A Split tehát nemcsak technológiai, hanem kulturális szempontból is releváns fejlesztés. A funkció várhatóan komoly érdeklődést vált majd ki a fiatal felnőttek és a digitálisan aktív társaságok körében, akik már eddig is igénybe vették a Monzo szolgáltatásait napi pénzügyeik menedzselésére.

(Forrás: Finextra)

(Címlapkép: Depositphotos)

monzoSplit