A Visa egy új szolgáltatást vezetett be, amely digitális kártyacserét biztosít szöveges üzenet vagy e-mail formájában a kártyabirtokosok számára, bárhol a világon. A Digitális Vészhelyzeti Kártyacsere névre keresztelt szolgáltatás célja, hogy gyors és biztonságos megoldást nyújtson azoknak a kártyabirtokosoknak, akik utazás közben elveszítik kártyájukat.
A szolgáltatás célja a kártya elvesztéséből fakadó stressz és kellemetlenségek csökkentése, egy kifinomult megoldást kínálva. A Visa kártyabirtokosok a bankjukon keresztül igényelhetnek új digitális bankkártyát, bárhol is legyenek a világon. Az új kártyát a bank üzenetben vagy emailben küldi. A felhasználók egy hitelesítést követően adhatják hozzá a csere kártyájukat a digitális pénztárcájukhoz. A szolgáltatás mindenki számára elérhetővé válik, akinek a bankja támogatja ezt a Visa megoldást.
A digitális pénztárcák online fizetési eszközök, általában alkalmazások formájában - például Apple Pay, Google Pay, vagy a PayPal. A tárca biztonságosan tárolja a betéti és hitelkártyák virtuális változatait, így a fizetéshez nem kell megadnunk a kártyánk adatait, és egyáltalán nem kell fizikai kártyát magunknál tartanunk.
A digitális pénztárcákban tárolt digitális kártyák használhatók online vásárlásokhoz, POS termináloknál és az érintésmentes fizetést támogató ATM-eknél is.
A digitális pénztárcák népszerűbbek már a készpénznél
A Visa (NYSE:V) egy kutatásában azt találta, hogy az amerikaiak 74 százaléka manapság már a digitális pénztárcák használatá részesíti előnyben az utazások során.
A trend különösen a tehetősebb utazók és a millenniumi generáció körében jellemző. A tanulmány azt is kimutatta, hogy bár az utazók szívesen használnak készpénzt, gyakran stresszel jár számukra az lopás veszélye vagy a valutaváltás magas költsége. Ezenkívül az utazóknál gyakran marad helyi valuta, és kényszerítve érzik magukat, hogy elköltsék azt hazautazás előtt.
„Mindannyian átéltük ezt a pánikpillanatot nyaralás közben — a kártya elvesztését és a kiszolgáltatottság érzését. Az új digitális vészhelyzeti kártyamegoldásunk pontosan ezekre a problémákra nyújt megoldást.”
mondta Kathleen Pierce-Gilmore, a Visa globális kibocsátási megoldásokért felelős vezetője.
A szolgáltatás kiegészíti a Visa meglévő Globális Ügyfélszolgálati Szolgáltatásait (GCAS), amely átfogó elosztóhálózattal, bevált partnerekkel, és hatékony kártyagyártással és -kiszállítással rendelkezik öt kontinensen. A GCAS évente több mint 3 millió többnyelvű interakciót kezel globális szinten.
Ezzel a szolgáltatással a Visa nemcsak a kártyabirtokosoknak nyújt segítséget, hanem a kibocsátóknak is lehetőséget biztosít ügyfélszolgálati kínálatuk bővítésére. „Ez egy nyerő helyzet, amely bemutatja a digitális fizetések erejét az élmények javítására mindenki számára” — tette hozzá Pierce-Gilmore.