Így népszerűsíti magát egy neobank

A több, mint 100 millió ügyféllel rendelkező Nubank érdekes marketing fogással népszerűsíti magát. São Pauloi irodájára, egy az HBO Sárkányok háza című sorozatából ismert hatalmas sárkányt függesztettek ki. Az akció a sorozat soron következő második évadját hivatott népszerűsíteni, a Nubank és az HBO nemrégiben kötött együttműködésének keretében.

Az Nubank és az HBO együttműködése

Nubank+ nevén indított új szolgáltatást a Nubank még áprilisban. Ez a bank valamennyi olyan ügyfele számára automatikusan elérhető lett, aki legalább havi 3500 reált (körülbelül 250 ezer forintot) költ Nubankos kártyájával. 

A Nubank+ szolgáltatásai között a Max streaming platform is elérhető a felhasználóknak: jelenleg az első 12 hónapra ingyenesen. Emellett azonnali 0,5 százalékos készpénzvisszatérítés kapnak az ügyfelek a kártyás fizetések után, amely akár repült mérföldekre is váltható. 

A neobankok egyre szélesebb körben kínálnak szolgáltatásokat nem csak pénzügyi területen. Jól megfigyelhető, hogy a legnagyobb szereplők fokozatosan lépnek be a média, a telekommunikáció, utazási és más területekre is. Streaming szolgáltatókkal azonban idáig nem működött együtt egyik nagyobb neobank sem, így a Nubank ebben is élen jár.

A sárkány a Nubank são pauloi irodáján

A neobankok marketingben is tarolnak

Nem ez az első eset, hogy egy látványos neobank marketing kampánnyal találkozunk. Jellemző, hogy ezek az innovatív pénzügyi intézmények nem csak termékeikben és szolgáltatásaikban innovatívak, de marketingjükben is.

Erre azonban nagy szükségük is van. A neobankok nem csupán a jobb szolgáltatások és ügyfél élmény kínálatával oldják fel az alapvetően nehezen felbomló banki ügyfélkapcsolatokat, de azzal is, hogy hatékonyan hívják fel magukra a figyelmet.

Több emlékezetes neobank marketing kampány és brand stratégia is említhető az elmúlt évekből. Legtöbbjükben közös, hogy sokkal aktívabban használják a közösségi média felületeket, de akár egy figyelemfelkeltő bankkártya designnal is értéket tudtak teremteni ügyfeleik számára.

A Monzo kilencmillió ügyféllel rendelkező brit neobank nemrég indította el új marketing kampányát, mely nagy sikert aratott az Egyesült Királyságban. Ezenfelül egyedi, őszinte hangvételű közösségi média oldalaik sokak körében népszerűek. Legújabb öteltük, pedig egy ATM-mel egybekötött hotdog automata volt Newcastle-ben, ami nehezen értelmezhető másként mint marketing akció. A Nubank reklámja forgott többek közt Brazília legnépszerűbb hírműsora előtt 2023-ban, de gyakran nyúlnak edukációs témákhoz is marketing kampányaikban. A Revolut pedig a barátok meghívásáért adott bónusszal került be a köztudatba.

A Monzo különleges ATM-je

Nem véletlen a sárkány

A streaming szolgáltatók nézői jelentős részben a Z generációból kerülnek ki. Ez azért fontos mert ez a generáció szintén a neobankok kulcs célcsoportja. Az együttműködés ezért is lehet jövedelmező mind a Nubank, mind az HBO számára.

A Z generáció már okostelefonokkal nőtt fel. Hozzászoktak, ahhoz, hogy életük szinte minden területén, így a banki ügyintézésben is, mobilalkalmazásokat használnak. Ezért el is várják, hogy a pénzintézetek magas szintű digitális szolgáltatások nyújtsanak, személyre szabott élményt nyújtva számukra.

A kreatív, könnyedebb témájú marketing kampányok nem csak a Z generáció érdeklődési körébe illenek. A neobankok láthatóan próbálják kihangsúlyozni, hogy a szolgáltatásaik használatával kevésbe stresszesek a pénzügyek. Ez egyértelműen arra reflektál, hogy több felmérés szerint is a Z generáció tagjai kifejezetten stresszként élik meg pénzügyeik kezelését.

(Forrás: Nubank)

(Címlapkép: Nubank)

együttműködésneobanknubankNubank+Z generáció