Havonta egymillió új ügyfelet szerez a Klarna

A globális buy-now-pay-later (BNPL) szolgáltató figyelemre méltó növekedési adatokat jelentett be a napokban. A 10 milliárd euró feletti vállalatértékkel rendelkező Klarna rugalmas fizetési megoldásokat kínál az online vásárlóknak több ezer online kereskedővel együttműködésben, úgy, mint az Etsy, a Macy’s, a Lenovo, vagy épp a Footlocker. A vevők azonnal hozzájutnak a megvásárolni kívánt termékhez, amit négy, kamattól mentes részletben fizethetnek ki az azonnali jóváhagyási folyamatot követően.

A cég emellett egy jutalompontokra épülő szisztémát is működtet, ami lehetővé teszi a fogyasztók számára, hogy jutalompontokat gyűjtsenek az ajándékkártyáikra. A világjárvány alatt egyébként több fintech cég is elindította saját jutalomprogramját az ügyfelek számára (a Klarna mellett említendő még az Afterpay és a Quontic) azzal a céllal, hogy felvegyék a versenyt a kártyakibocsátókkal és népszerűségre tegyenek szert, ahogy az utazásra használható ajándékkártyák relevanciája halványulni látszik a jelenlegi helyzetben.

A Klarna BNPL fizetési opciói és hűségprogramja ezidáig rendkívül sikeresnek bizonyultak, ami a cég működését illeti, ami kiemelten fontos lehet a közelgő tőzsdei bevezetés előtt. A vezetőség bevallása szerint kiváló időszakot élnek, ami az USA-beli jelenlétüket illeti, hiszen 2021-et összesen 15 millió ügyféllel kezdte meg a svéd vállalat. A tavalyi év folyamán a vállalat több, mint duplájára növelte ügyfeleinek számát, így érve el a 15 milliós határt. Ráadásul 2020 októbere óta minden hónapban 1 millió fő felett volt az újonnan szerzett ügyfelek száma, ami a trend további erősödésére enged következtetni.

A Klarna app szintén fontos szerepet tölt be a felhasználók aktivizálásában, december végére ugyanis havonta 3,5 millió ügyfél használta aktívan az appot, ami 204%-os növekedést jelent 2019 azonos időszakához képest.  Decemberben naponta átlagosan 60 ezren töltötték le az appot, ami 2020 utolsó negyedévében pedig egyike volt a tíz legtöbbször letöltött vásárlással kapcsolatos applikációnak az Egyesült Államokban. A cég a mostani momentumot igyekszik hatékonyan meglovagolni, a február 7-én lejátszott Super Bowl félidejében pedig egy 30 másodperces reklámmal juttatták el még több fogyasztóhoz szolgáltatásaik hírét. A reklámban Maya Rudolph színésznő és komikus is feltűnt.

Forrás: FinLedger

Bátorfi Botond

BNPLKlarnanövekedés