Háromszorosára nőtt az Addi értékeltsége

Az Addi további 75 millió dollárhoz jutott Series B tőkebevonási fordulója kiterjesztéseként, amivel a forduló teljes összege 140 millió dollárra ugrott. Bár pontos adatokat nem szolgáltattak, az elmúlt három hónap alatt háromszorosára nőtt a vállalat értékeltsége, ami mostanra a több száz millió dolláros kategóriába tehető.

Az Addi egy jelentős buy now, pay later (BNPL) szolgáltató a brazil és kolumbiai piacokon. Alap szolgáltatásukkal három hónapos részletfizetést tesznek elérhetővé díjmentesen. Nagyobb összegű tételeknél a finanszírozási terv kihúzható akár 24 hónapig is, de az már „versenyképes” díjszabással. Jelenleg több, mint 150 ezer felhasználóval és közel 500 kereskedelmi partnerrel rendelkeznek. Ezt a hálózatot építenék tovább, elsősorban a mexikói piacra lépnének be 2022-ben, majd tovább terjeszkednének Latin-Amerikában.

A vállalat jelenleg inkább a növekedésre koncentrál, mintsem a nyereségességre. Az év kezdete óta 13-szoros növekedést észleltek a szolgáltatásaikon keresztül véghezvitt tranzakciók összegében, emellett éves szintű rendszeres bevételeiknél is hasonló haladást várnak. Alkalmazottaik száma is több, mint kétszeresére nőtt az utóbbi egy év alatt, 120-ról 260-ra. Ezek az értékek részben annak is köszönhetőek, hogy tavaly Latin-Amerika e-kereskedelmi piaca tapasztalta a legnagyobb növekedést a világ többi részéhez képest. Emellett a térségben kifejezetten alacsony a hitelkártya penetráció. A hitelezési szolgáltatások igénybevétele nagyon körülményes, ezért tudnak teret nyerni az Addihoz hasonló fintechek.

Forrás: TechCrunch

Qayum Dániel