Így néz ki a banki chatbotok jövője

A pénzügyi szektor ügyfélszolgálatát forradalmasító mesterséges intelligencia Európa-szerte terjeszkedik. A francia Zaion, amely beszélgetésalapú AI-technológiát fejleszt banki chatbotok számára, sikeresen lezárta 11 millió eurós tőkebevonási körét. A befektetést a 115K, a La Banque Postale kockázatitőke-alapja vezette. A francia La Banque Postale lakossági és vállalati ügyfelek számára kínál teljes körű banki és pénzügyi szolgáltatásokat.

Piacvezető megoldások az ügyfélszolgálatban

A Zaion már hosszú ideje együttműködik a La Banque Postale-lal, amelynek személyi asszisztense, Lucy is a cég technológiájára épül. A chatbot évente több mint kétmillió hívást kezel, miközben a felhasználók 86 százalékos elégedettséget mutatnak. Lucy bevezetése óta a bank ügyfélszolgálati elérhetősége hét-kilenc százalékponttal növekedett.

A Zaion teljes ügyfélkörében a cég hangalapú AI-asszisztensei eddig huszonöt millió hívást kezeltek sikeresen, kilencven százalék feletti természetes nyelvfeldolgozási pontossággal.

A mostani befektetéssel a Zaion célja, hogy tovább mélyítse jelenlétét Európában, elsőként Spanyolországban.

„A 115K támogatása igazolja, hogy képesek vagyunk skálázható, megbízható és felelősségteljes AI-megoldásokat biztosítani, miközben teljes mértékben megfelelünk az európai szabályozások legszigorúbb követelményeinek” – hangsúlyozta Stéphane Fontana, a Zaion vezérigazgatója.

Miért fontos a Zaion technológiája?

A mesterséges intelligencia alapú chatbotok egyre fontosabb szerepet töltenek be a pénzügyi szektorban, hiszen hatékonyabbá teszik az ügyfélkapcsolatokat, miközben csökkentik a humán munkaerő terhelését. A Zaion sikere azt mutatja, hogy a bankok és pénzintézetek folyamatosan keresik azokat a megoldásokat, amelyek javítják az ügyfélélményt, miközben költséghatékonyabbá teszik az ügyfélszolgálati folyamatokat.

A Zaion további európai terjeszkedése azt is jelzi, hogy a bankok egyre inkább a fejlett AI-alapú ügyfélkezelés felé fordulnak, és a hangvezérelt chatbotoknak kulcsszerepük lesz a jövő ügyfélszolgálati stratégiáiban.

(Forrás: Finextra)

(Címlapkép: Depositphotos)

chatbotLa Banque PostaleZaion