Egy alkalmazás, amely a közösségi média posztjaid alapján megbecsüli mennyit keresel

Pénzügyi valóságellenőrzés funkcióval bővül a Frich, Z generációra fókuszáló közösségi pénzügyi alkalmazás. A mesterséges intelligencia által vezérelt megoldás állítólag felfedi az emberek keresetét az Instagram-profiljaik alapján.

A Frich Scoop névre keresztelt funkció lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy feltöltsenek képernyőképeket bárki LinkedIn és Instagram profiljáról, amelyek alapján becsüli meg a bejegyzést közlő jövedelmét, feltárja továbbá a pénzügyi vészjelzéseket.

Látszat vs. valóság

A funkció mesterséges intelligencia általi képelemzést használ a professzionális és személyes online személyiségek kombinálására. A megoldás megadja a felhasználók számára a profilból a becsült éves jövedelmet, az életmóddal összefüggő havi fogyasztást és azt is, hogy mennyi időbe telhet míg a felhasználó eléri a milliomos státusz. Mindezt megosztható, Spotify Wrapped stílusú formátumban – írta meg a Finextra.

A Frich közlése szerint a közösségi médiában látottak és a pénzügyi valóság közötti egyre növekvő eltérést veszik célba annak érdekében, hogy ösztönözzék a pénzről szóló egészségesebb beszélgetéseket. A cég azt is hangsúlyozta, hogy csak a közösségi platformokon önkéntesen megosztott, nyilvánosan elérhető információkat elemzi, és semmilyen személyes adatot nem tárol, az összes rendelkezésükre bocsátott képernyőképet a feldolgozás után azonnal törlik.

„Nem állítjuk, hogy ismerjük bárki valós pénzügyi helyzetét. Annak megértésében kívánunk segíteni, hogyan mutatjuk be magunkat online, és milyen jeleket küldünk. Szórakoztatónak és tanulságosnak kell lennie az eredményeknek, nem tolakodónak.” – mondja Katrin Kaurov, a Frich vezérigazgatója és társalapítója.

Milliós felhasználói kör

A Frich létrehozásával az alapítók célja a pénzügyi tabuk megtörése volt a cég honlapján található információk alapján. A felhasználók az alkalmazás használatával pontosan láthatják, hogyan viszonyulnak pénzügyi szokásaik a hozzájuk hasonló emberekéhez, akik így jobb döntéseket hozhatnak arról, mire költik a pénzüket. Jelenleg már havonta több mint egymillió látogatója van az oldalnak.

A korábban modellként dolgozó Katrin Kaurov, tavaly ősszel a Business Insidernek nyilatkozott azokról a személyes tapasztalatairól, amelyek nyomán a cég megalapításának ötlete formálódott.

(Címlapkép: Depositphotos)

pénzügyi tudatosságZ generáció