A kisokos 5×10 tippet tartalmaz, amelyet a KKV szektor különböző szereplőinek szánnak, az azonban közös bennük, hogy mindegyik az digitális kompetenciák sikeres elsajátítását támogatja.
Berkes Tibor, a Mastercard üzletfejlesztési és értékesítési igazgatója az alábbi módon kommentálta Linkedin oldalán a kiadványt: “Talán sokunkat meglephet, de egy friss kutatásunk szerint a kis- és középvállalkozások közel fele a tavalyi évben meg tudta tartani a korábbi év eredményeit, és úgy tervezi, hogy ezt a szintet az idei évben is eléri majd. Ami még érdekesebb az az, hogy a megkérdezettek több mint negyede növekedéssel is számol a közeli jövőben.
A pandémia ugyan sok vásárló életébe hozott változásokat, megváltoztatta a fizetési szokásaikat, azonban a kis- és középvállalkozások nem érezték meg ilyen mértékben az átalakulást. A fizetéseik zömét – a mindennapi kiadásokat és az online vásárlásokat – ugyanis többnyire digitális módon, banki átutalással vagy bankkártyával intézik. A készpénz a többség számára már kevésbé kívánatos módja a fizetésnek, hiszen kezelése és könyvelése is meglehetősen bonyolult.
A vállalkozások és a bankok kapcsolatának vizsgálatakor egyértelműen látszik, hogy elégedettség és bizalom jellemzi őket, mely elengedhetetlen a közös munka sikeréhez. Az ügyfelek a hagyományos bankokat részesítik előnyben, azonban a köztük lévő együttműködés leginkább a tranzakciók lebonyolítására korlátozódik. A többség nem is vár többet bankjától – az a kérdés persze nyitott, hogy mit tesznek a pénzügyi szolgáltatók, hogy megtöltsék plusz értékekkel ezt a kapcsolatot.”