Az adatok piaca rohamosan nő, harmadik feles adatok ára 200 forint körül alakul. Magyarországon listaáron 300-500 millió forint körül alakulhat a harmadik feles adatvásárlások piaca. Amíg azonban a média viszonylag olcsó, a célzáshoz szükséges adat viszonylag drága. Ráadásul kicsi a magyar piac: egy alaposan kitalált hirdetési célzásnál az sem lehetetlen, hogy egy-két felhasználó felel csak meg a feltételeknek.
Nagy Barnabás, a Barion adat monetizálási vezetője szerint a keresleti oldal egyre erősebb itthon is, főként a digitális hirdetési célzásokhoz. Nem csak jól kell tudni célozni a hirdetéseket, azt is érdemes tudni, mikor kell őket leállítani. Jó példa erre a szállás hirdetések: ha több oldalon is keres egy felhasználó, mindegyik úgy érzékeli, hogy kosárelhagyó, és bombázza üzenetekkel. Az internetes fizetési oldal viszont tudja, hogy mikor és kinél vásárolt egy felhasználó, ez például segítség lehet az üzenetek leállításában.
Az internetes csalások ellen is folyamatosan küzdeni kell, és ehhez is nagyon fontosak az online fizetési adatok. A cégek ügyféladatbázisainak bővítése is folyamatosan napirenden van, illetve ezen adatok frissítésében is fontosak a harmadik féltől vásárolható adatbázisok. A kínálati oldalon sem lesz gond, hiszen az IoT és okoseszközök világában exponenciálisan fog nőni az elérhető adatok köre. Az viszont még nem látszik, hogyan ez a világ hogyan tud majd a GDPR-ral együttműködni.