AI és service design a pénzintézeteknél – beszámoló a SDD 2024-ről

Lezajlott a Service Design Day Budapest 2024, az esemény hetedik kiadása, több mint 1200 résztvevővel és 200 előadóval. Az impozáns eseményen kiemelt figyelmet kapott az AI szerepe a szolgáltatások tervezésben, többek között a pénzügyi szektorban is. 

A fintech és banki szereplők is aktívan képviseltették magukat. Az MBH banktól két előadást is tartottak az AI és a design integrációjának fontosságáról, az OTP Bank a design systemek fejlődéséről, a K&H Bank a Kate termék fejlesztéséről, de érdekes előadást hallhattunk arról is, miképp vált a BÁV egy fintech céggé.

Nagy hangsúlyt kapott az AI is az előadásokban: szinte minden blokkban lehetett mesterséges intelligenciával kapcsolatos előadást hallgatni. A következtetés: manapság szinte minden vállalatnál kihívást jelent az AI megfelelő beépítése az operatív feladatokba és a termékekbe.

AI transzformáció egy nagybankban

A FreeAgent Power User (FAPU) közösségről szólt az MBH Bank egyik előadása, amely a bank AI transzformációjának egyik kulcseleme. A belső kollégákból álló közösség tagjai a mindennapi munkájuk során alkalmaznak AI eszközöket, amelyekből esettanulmányokat készítenek. A cél, hogy a bankon belüli AI adaptáció emberközpontú maradjon, és a felhasználók igényeit vegye figyelembe. 

Az MBH Fintechlab, a bank belső innovációs csapata pedig egy olyan belső edukációs programot dolgozott ki, amely a design és az innovációs gondolkodás terjesztését célozza. Többek között, hogy a kollégák valós példákon keresztül sajátítsanak el innovatív módszereket amelyeket mindennapi munkavégzésükbe be tudnak építeni. Végül a program olyan sikeres lett, hogy egy dinamikus hálózat támogatja az emberközpontú és innovatív megoldások megszületését a Bankon belül.

Száraz tananyagból személyre szabott játék

A Peak pénzintézeteknek segít fiatalokat megszólítani egyik megoldásával. A megoldás része egy AI alapú hiperperszonalizált pénzügyi oktatási platform. Az előadás során betekintést nyerhettünk, miképp lett az eredeti, statikus tananyagra épülő termékötletből egy dinamikus, AI alapú személyre szabott végtermék. 

A termékfejlesztés során fontos szempont volt a fiatalok pénzügyi magatartásának megértése, és pénzügyi szolgáltatásokhoz való hozzáférése. A következő generáció fogyasztói és pénzintézeti ügyfeleinek megváltozott igényeinek megértése kulcsfontosságú ahhoz, hogy ügyféllé konvertálják őket.

Az esemény aftermovieja az alábbi Youtube linken megtekinthető.

AImesterséges intelligenciapeakservice designservice design day 2024