A fejlett országokban egyre limitáltabbak a növekedési lehetőségek. Sok nagyvállalat ezért a fejlődő területekre irányítja figyelmét. Különösen feltűnő, hogy mennyire aktívak a kártyatársaságok Afrikában. A Mastercard például nemrég egy fintech befektetéssel erősítette meg jelenlétét a kontinensen.
A Mastercard kisebbségi tulajdonrészt szerezhet az MTN fintech üzletágában. Az MTN Afrika egyik legnagyobb mobilszolgáltatója. Számos területen, köztük a fintech szektorban is aktív. A befektetés mértéke egyelőre nem ismert, azonban 5,2 milliárd dollárra értékelné az MTN fintech üzletágát.
A befektetés egy szoros együttműködés kezdetét fogja jelölni. Az MTN fizetési és nemzetközi utalási szolgáltatásai a Mastercard infrastruktúrájára támaszkodva fognak terjeszkedni Afrikában. A közös sikerekhez minden adott: a Mastercard magas színvonalú megoldásokkal, az MTN pedig 60 millió mobilfizetési megoldásokat használó aktív ügyféllel rendelkezik.
Érdemes kiemelni azt a tényt, hogy 2021 óta a Mastercard érdekelt az MTN egyik legnagyobb riválisában, az AirTel Africa-ban. A kártyatársaság 100 millió dollárt fektetett be 2,65 milliárd dolláros értékeltség mellett az AirTel mobilfizetési üzletágába.
Érdekes lesz megfigyelni, hogyan alakulnak a Mastercard együttműködései az MTN-nel, valamint az AirTel Africa-val a mobilfizetési piacon. Számolni kell ugyanis a kontinens két másik nagy telekommunikációs vállalatával, a Safaricommal és a Vodacommal is. Mellettük pedig számos fintech cég is felütötte a fejét az elmúlt években, például az Interswitch, a Flutterwave, a Chipper Cash és az MFS Africa is.
A Mastercard mellett a Visa sem tétlenkedik az afrikai piacon. A vállalat tavaly év jelentette be, hogy 1 milliárdt fektet be a kontinensen 2027-ig. Elsősorban a helyi gazdaságok digitalizációjában, a továbbképzések támogatásában, a tehetségfejlesztésben és a kapacitásbővítésben tervez szerepet vállalni – feltehetően olyan módon, hogy megágyazzon termékei és szolgáltatásai értékesítésének.
(Forrás: TechCrunch)
(Címlapkép: Depositphotos)