A Vodacom az Alibaba segítségével indít új applikációt Dél-Afrikában

A Vodafone többségi tulajdonában lévő dél-afrikai távközlési vállalatcsoport, a Vodacom elindítja saját szuperappját a kínai e-kereskedelmi óriás, az Alibaba segítségével.

A VodaPay nevű alkalmazás alapvető peer-to-peer (P2P) és QR-kódos fizetési megoldásokat kínál a felhasználóknak, kölcsön és online vásárlási platform szolgáltatásai mellett. Az alkalmazást tulajdonló vállalat értéke nagyjából 16,5 milliárd dollárra, és hozzávetőlegesen 40 millió felhasználóval rendelkezik.

A Vodacom vezérigazgatója, Shameel Joosub a Bloombergnek elárulta, hogy az alkalmazás a dél-afrikai ügyfelek számára már a „következő hetekben” elérhető lesz. Továbbá azt is elmondta, hogy szerinte hasonló lesz a Tencent WeChat alkalmazásához. „A világ az e-kereskedelem felé halad. És ugyan építenünk kell arra, ami már rendelkezésünkre áll, ezzel egyidőben további növekedésre van szükség”- mondta a vezérigazgató a Bloombergnek.

Az afrikai kontinensen nem a Vodacom az egyetlen távközlési vállalat, amely tovább terjeszkedik az e-kereskedelmi piacon. A Safaricom arra törekszik, hogy integrálja az M-Pesa-t a Big Tech-ek e-kereskedelmi platformjába. A 2007-ben elindított M-Pesa a Safaricom pénzátutalási és mikrofinanszírozási szolgáltatása, Kenyában, Tanzániában és Mozambikban működik. A kenyai cég, melynek árbevételének körülbelül harmada az M-Pesa-ból származik, így szeretne javítani a 2011 óta tartó profitcsökkenési tendenciáján.

Forrás: Fintech Futures

Tóth Balázs

e-kereskedelemkereskedelem