A hazai piacra lokalizált platform jelentősen csökkenti a vállalati beszerzők adminisztrációs terheit: az SAP Ariba SNAP-ben a dolgozók saját maguk indíthatják el, menedzselhetik a beszerzési folyamatot, amelyet a rendszer automatikusan dolgoz fel, így a beszerzés sebessége nem a beszerzési osztály leterheltségétől függ.
A munkatársak a webáruházokhoz hasonló felületen, a vállalati beszerzők által korábban jóváhagyott katalógusokból, valamint a belső szabályok, egyedi igényeik alapján tudnak rendelni.
A beszerzési eljárásokat számos iparág legjobb gyakorlatai alapján automatizálták, a folyamatok pedig valós időben, akár mobilról, előre konfigurált irányítópultokon, több száz riporton keresztül is nyomon tudják követni a beszerzési szakemberek. Megvalósulhat a papír-és e-mail mentes beszerzés is: az egységes rendszernek köszönhetően nem kell bajlódni például az aláírások, a számlaegyeztetések adminisztrációjával sem.