A személyre szabottság a jövő a bankok szerint is

85 millió dollárt vont be a Personetics, egy izraeli fintech, amely mesterséges intelligenciára (AI) építve segíti a pénzintézeteket a személyre szabott megoldások és élmények kínálatában. A vállalat zárt forráskódú AI szoftvere valós időben elemzi az ügyfelek pénzügyi adatait és viselkedését, majd az elemzés során kinyert adatokból épít hatékony, a kliensek igényeihez szabott megoldásokat. A Personetics ügyfélköréhez tartozó bankok maguk is perszonalizált marketinget végezhetnek és termékeket javasolhatnak minden egyes kliensnek.

A technológiát több, mint 95 millió banki ügyfél használja, így a US Bank, RBC, Santander, Metro Bank és MUFG egyes ügyfelei, akiknek naponta több milliárd tranzakciója kerül kielemzésre. A Personetics szerint az imént említett bankok jelentős előnyökhöz jutnak a szolgáltatás használatával és a hiper-perszonalizációs megközelítés alkalmazásával, ez ugyanis 35%-kal emelheti a digitális ügyfélkapcsolatokat. A többségnek nagyon szimpatikus, ha olyan tartalmakat és javaslatokat kap, melyek illeszkednek saját elképzeléseihez, épp ezért a bankszámlák száma és egyenlege 20%-kal, míg a javasolt termékek és tippek elfogadása 15%-kal növekszik a Personetics AI megoldása révén.

A Personetics csak 2021-ben több, mint 160 millió dollár friss tőkét vont be régi és új befektetőitől. Davis Sosna, a vállalat CEO-ja és társalapítója így kommentálta a mostani hírt: “Az adatokra épülő személyre szabás és ügyfélkapcsolatok világszerte minden pénzintézet számára kulcskérdést jelentenek. A bankok egyre erősebben próbálnak passzív helyett proaktív kapcsolatot létesíteni ügyfeleikkel és keresik a lehetőséget hogy segíteni tudjanak nekik pénzügyi helyzetük javításában. A Personetics az egész piac legátfogóbb platformját adja meg nekik ehhez, ami agilitást és differenciálást kínál nekik, az agilis megoldás alkalmazása pedig gyorsan üzleti eredményekkel jár.”

A személyre szabott élmények valóban a digitális pénzügyek egyik alapkomponensévé váltak, ezen a területen azonban hatalmas előnyben vannak a fintechek, akik úgy alkották meg szolgáltatásaikat az első perctől fogva, hogy azok szolgálni tudják ezt a célt. A bankok részben épp ezen fenyegetés hatására ismerték fel, hogy attitűdöt kell váltani, így mostanra igyekeznek nagyobb szerepet betölteni az ügyfelek életében és több új területen is hozzáadott értéket teremteni számukra. A Personetics egy színvonalas megoldást kínál nekik erre, hiszen a feladat kiszervezésével költséghatékony módon, egy piacvezető technológia alkalmazásával pörgethetik fel a perszonalizációt, növelve a kliensek elégedettségét. 

Forrás: Finextra

Bátorfi Botond