A Santander Bank belép a B2B BNPL piacra

Az Allianz Trade, a Santander CIB (Corporate and Investment Banking) és a Two együttműködve új, multinacionális nagyvállalatoknak szánt B2B típusú BNPL csomagot fejlesztett ki.

A vállalatok egyesítették az Allianz Trade kereskedelmi hitelbiztosítások terén szerzett tapasztalatait a Two B2B BNPL technológiájával és a Santander CIB működőtőkével kapcsolatos programjával. A cél, hogy egy olyan egyablakos szolgáltatást hozzanak létre a vállalatok számára, amely a vásárlás pillanatában halasztott fizetést kínál üzleti vevőknek.

Az egyetlen API-integrációval létrehozott együttműködés keretében a Two szolgáltatja a technológiai tudást, a Santander CIB finanszírozza az eladóknak az előzetes kifizetéseket és a vevőknek a hitelfeltételeket világszerte, miközben az Allianz Trade védi a teljes értékláncot a nemfizetési kockázatokkal szemben. A szolgáltatás globálisan, több pénznemben támogatja az ügyfeleket, ezáltal csökkenhet azok működési költsége. Hiszen kevesebb szolgáltatóval kell kooperálni a technológia, a kereskedelmi biztosítás és a kereskedelmi hitel terén.

A partnerség részeként az Allianz Trade azonnal értékeli a hitelkérelmeket a globális vállalati adatbázisának felhasználásával, amely világszerte több mint 80 millió vállalatról tartalmaz kereskedelmi, pénzügyi és stratégiai információkat. Az eredményeket feldolgozva a Santander CIB helyben tud finanszírozási döntést hozni. A halasztott fizetési feltételeket pedig a Two részletfizetési terméke kezeli.

Fényes jövőt jósolnak a megoldásnak

Ignacio Frutos Lopez, a Santander CIB globális követeléskezelési vezetője szerint:

“Az a tény, hogy a vevőknek személyes vagy vállalati hitelkártyát kell használniuk, még mindig akadályozza a B2B tranzakciókat. Az új szolgáltatással lehetővé tesszük a vállalkozások számára, hogy az e-kereskedelmi környezetben a számláiktól számított 30 vagy 60 napon belüli fizetési szokásaikat fenntartsák. Ez egy pozitív tényező az eladók számára. Mindeközben jelentős változást is hoz, mert a fizetés elmaradásának kockázata csökken. Ennek köszönhetően a cashflow-juk stabil maradhat.”

“Ráadásul a megoldás azonnali és zökkenőmentes. Ez vonzóvá teszi egy olyan cégek számára, amelyek hatalmas értékesítési volumenekkel foglalkoznak különböző országokban. A szolgáltatásnak köszönhetően a nagyvállalatok mostantól élvezhetik a BNPL nyújtotta előnyöket, biztonságosan és globálisan növelhetik online tevékenységüket.”

Az új B2B csomag tovább bővíti a Santander BNPL portfólióját. Ugyanis a cég tavaly bevezette B2C típusú termékét, a „Zinia”-t Németországban és Hollandiában.

Forrás: Finextra

Címlapkép: Depositphotos

AllianzB2BBNPLsantander