A Revolut saját fejlesztésű mesterséges intelligencia (AI) megoldása már nemcsak interjúztatja a jelölteket, de a teljesítményértékelések terén is új szintre emeli a hatékonyságot. A brit fintech újító megközelítése átalakíthatja a toborzás és a belső fejlesztés eddig megszokott folyamatait.
Automatizált interjúk és teljesítményértékelés egyetlen platformon
A Revolut beépítette saját HR-platformjába, a Revolut People platformba, azokat az mesterséges intelligenciával működő eszközöket, amelyekkel teljesen új alapokra helyezte a toborzási folyamatot. A Revolut eredetileg a saját igényeire fejlesztette ki a platformot 2023-ban, hogy lépést tudjon tartani gyors növekedésével. A vállalat már több mint tízezer alkalmazottat foglalkoztat világszerte ennek köszönhetően.
A vállalat közlése szerint az AI-támogatású interjúztatás és összefoglalás mellett automatikus teljesítményértékelések és munkavállalói elkötelezettségi felmérések is segítik a mindennapi működést. Az új rendszer lényege, hogy a mesterséges intelligencia képes összevetni az álláspályázatok tartalmát az adott pozíció követelményeivel, valamint valós időben értékeli a jelöltek interjúszereplését. Az interjúk során az AI nemcsak rögzíti a beszélgetéseket, hanem automatikusan összegzi a legfontosabb megállapításokat. Az interjúztatók teljes mértékben a beszélgetésre koncentrálhatnak, miközben biztosak lehetnek benne, hogy az értékes visszajelzések nem vesznek el.
Nemcsak a jelöltek, az interjúztatók is visszajelzést kapnak
A Revolut People különlegessége, hogy nemcsak a jelölteket értékeli, hanem az interjúztatók munkáját is monitorozza. Az AI visszajelzést ad arról, mennyire hatékony, felkészült vagy éppen elfogulatlan az adott interjúztató – ezzel segítve őket a folyamatos fejlődésben.
A felvételt követően a platform továbbra is aktív szerepet játszik. A munkavállalói teljesítményértékelésbe is bekapcsolódik. A rendszer képes feldolgozni az alkalmazottakról érkező visszajelzéseket, a vezetőkkel folytatott beszélgetések jegyzeteit, valamint azokat a képességeket, amelyeket a munkavállaló a pozícióján kívül is alkalmazott. Így komplex és valós képet ad az egyéni teljesítményről.
Az emberi tényező nem tűnik el – csak átalakul
A cég célja nem az, hogy az AI kiváltsa a emberi döntéshozatalt, sokkal inkább az, hogy hatékonyabbá tegye azt. Andrei Oprisor, a Revolut People termékért felelős vezetője szerint:
„A valódi tehetséggondozás a vezető és a munkavállaló közötti közvetlen kapcsolatban történik. A mesterséges intelligencia szerepe, hogy a háttérfolyamatokat átvállalja és több időt szabadítson fel a vezetőknek a munkatársak irányítására és motiválására.”
A Revolut tehát nem elvenni, hanem hozzáadni akar az emberi oldalhoz. Az adatalapú döntéshozatal támogatásával célja egy tudatosabb, objektívebb és fejlődésorientált vállalati kultúra kialakítása.
(Forrás: Finextra)
(Címlapkép: Depositphotos)