Új szintre emeli a Mastercard az online vásárlás biztonságát Indiában, ahol bevezeti Payments Passkey nevű szolgáltatását. Biometrikus azonosítással teszik még biztonságosabbá a fizetéseket.
A szolgáltatás kezdetben egy pilot programként indul, amelyben India legnagyobb fizetési szereplői vesznek részt. Többek között olyan fizetési aggregátorok, mint a Juspay, a Razorpay és a PayU, valamint olyan nagy online kereskedők, mint a BigBasket. A programban az Axis Bank is részt vesz, az ország egyik vezető bankja.
A Payments Passkey bevezetésére azért volt szükség, mert az egyszer használatos jelszavak (OTP) egyre inkább kiszolgáltatottá válnak az online csalásokkal szemben. Az országban nagyon elszabadultak például az adathalász üzenetek. Az elmúlt két évben Indiában közel 300 százalékkal emelkedett a csalási esetek száma, ahogyan azt a Reserve Bank of India 2023-2024-es éves jelentése is kiemeli.
Ez az új kezdeményezés pilot projektje a Mastercard hosszú távú stratégiájának. A Payments Passkey célja, hogy teljesen kiváltsa a hagyományos jelszavakat a digitális fizetések során. Ahogy azt egy korábbi cikkünkben is megírtuk, a cég a biometrikus azonosításra, például ujjlenyomat- és arcfelismerésre épít. Ezen kívül olyan fejlett megoldásokat fejleszt, amelyek biztonságosabb és kényelmesebb fizetési élményt nyújtanak. A cég elkötelezett a jelszavak teljes kiváltása mellett. Mastercard szerint ugyanis az adatvédelmi incidensek 80 százaléka a gyenge vagy ellopott jelszavakhoz köthető.
A Payments Passkey eszközalapú biometrikus hitelesítést használ a vásárlás megerősítésére. A rendszer tokenizációt is alkalmaz, amely lehetővé teszi, hogy a tranzakció során ne kerüljön megosztásra semmilyen pénzügyi adat.
A pilot projekt sikerétől függően a Mastercard világszerte ki szeretné terjeszteni a szolgáltatást, tovább növelve a digitális fizetések biztonságát.
(Forrás: Finextra)
(Címlapkép: Depositphotos)