Elindult a Hyundai Pay az Egyesült Államokban, melynek legelső megoldása egy parkolást kifizető funkció. A lépéssel a Hyundai belépett azon autógyártók sorába, amelyek pénzügyi technológiával emelik új szintre a vezetési élményt.
A Hyundai a Parkopedia segítségével vezeti be első fizetési megoldását az Egyesült Államokban. A Hyundai Pay belépő szolgáltatása egyszerűbbé teszi a parkolási díjak kifizetését az amerikai sofőrök számára.
Hatezer helyszínen böngészhetnek parkolóhelyek közül, majd le is foglalják és ki is fizethetik azokat – mindezt járművükön belül az érintőképernyős vezérlőfelületről.
A megoldás bevezetését egybekötik a 2024-es Hyundai Kona értékesítésének megkezdésével. A későbbiekben kilenc egyéb modell kapja meg a fizetési képességet legújabb verziójuk részeként vagy egy szoftverfrissítés keretein belül.
A Hyundai Pay a járművek érintőképernyős vezérlőfelületéről, Bluelink kapcsolattal érhető el. A jövőben több, egyedi vezetési élményekre szabott fizetési megoldás is érkezik kínálatába. Az ügyfelek adatainak és pénzügyeinek biztonságát a bankkártyaadataik tokenizálásával garantálja.
Nem ez az első példa
Az autóipari fintech megoldások között leggyakrabban hitelezési és biztosítási újítások bukkannak fel. A gyártók IoT-törekvéseinek jegyében azonban a fizetési szolgáltatások is kezdenek elterjedni.
A Mercedes Pay+ néhány hónappal megelőzte a Hyundait, és ugyancsak a Parkopedia segítségével vezette be parkolást kifizető szolgáltatását az Egyesült Államokban. Más piacokon emellett tankolásért is lehet fizetni egyes Mercedes autókból. Sőt, bizonyos vásárlásokat ujjlenyomattal is jóvá lehet hagyni.
A parkolás és tankolás mellett a fizetések rengeteg egyéb vezetési ügyfélélménybe ágyazhatók még be. Az autómosás, a drive-through vásárlás, az elektromos autók feltöltése, valamint az útdíjak befizetése mind újabb lehetőségeket teremtenek, amelyeket beemelhetnek kínálatukba az autógyártók.
(Forrás: The Paypers)
(Címlapkép: Hyundai)