A fiatalok pénzügyi tanácsadója a TikTok

A brit fiatalok a TikTok platformhoz fordulnak pénzügyi információkért, és sokan közülük úgy vélik, hogy az applikáción megjelenő influencerek jobb tanácsokat adnak, mint a hagyományos média.

A Current Account Switch Service végzett felmérést 1000 fő bevonásával a 14-18 éves korosztály körében. A felmérés szerint 58%-uk követ olyan TikTok influencereket, akik pénzről vagy személyes pénzügyekről beszélnek. Közülük sokan megbíznak abban, amit hallanak, 40%-uk szerint ezek az influencerek jobb tanácsokat adnak, mint amit a hagyományos médiában hallanak. A megkérdezettek 34%-a szerint jobb tanácsot kapnak, mint a barátaiktól és 26% szerint pedig jobbat, mint a pénzügyi szolgáltatójuktól.

A válaszadók közel fele azt állítja, hogy a TikTok influencerek segítettek nekik pénzügyi döntést hozni. Ide tartozik a részvényekbe való befektetés vagy a jelzáloghitel választás. Amikor folyószámlaváltásról van szó, a Z generáció egyharmada azt állítja, hogy a TikTok pénzügyi influencerei hívták fel a figyelmüket egy ajánlatra. Emiatt aztán fontolóra is vették, hogy egy másik, az igényeiknek jobban megfelelő szolgáltatóra váltsanak.

Ami a bizalmat illeti, 41% azt mondja, hogy nagyobb valószínűséggel bízik meg olyan influencerben, akit szórakoztatónak talál, 35% pedig abban, akit rokonszenvesnek talál. Továbbá 38% szerint az influencerek nagyobb valószínűséggel érdemelték ki a bizalmukat, ha olyan tanácsokat adtak, amelyek a múltban segítettek nekik.

(Forrás: Finextra)

(Borítókép: Depositphotos)

közösségi médiapénzügyektiktokZ generáció