A Commerzbank bővíti üzleti hitelkártya kínálatát

A Commerzbank új, teljesen digitális hitelkártyákat vezet be a kis- és középvállalkozások (kkv-k) számára. A német nagyban ezzel bővíti a szegmensnek szóló hitelezési szolgáltatásait.

Az üzleti ügyfeleknek szóló (B2B) szolgáltatás a tervek szerint 2024 harmadik negyedévében indul. A teljesen digitális megoldás révén a vállalatok maguk kezelhetik majd kártyaportfóliójukat, és zökkenőmentesen integrálhatják azt saját számlázási folyamataikba. 

A bank állítása szerint a szolgáltatás sokkal könnyebbé teszi a cégek számára, hogy új kártyákat adjanak ki alkalmazottaiknak. Ezen túlmenően a megoldás révén használati korlátozásokat is alkalmazhatnak, például időszakra vagy felhasználási célokra vonatkozóan.

Régi-új partnerség

A projekt a német bank, illetve innovációs egysége, a neosfer, továbbá egy a hitelkártya-megoldásokkal foglalkozó berlini start-up, a Pliant együttműködésében valósul meg. A partnerség meglévő kapcsolatokra épít, hiszen a neosfer már 2021 óta együttműködik a Plianttal.

„Ez idő alatt 36 startup vállalkozásba fektettünk be azzal a céllal, hogy előremozdítsuk a pénzügyi szolgáltatások digitális és fenntartható átalakulását. A Pliant és a Commerzbank együttműködése ismét aláhúzza azt a törekvésünket, hogy hozzáadott értéket teremtsünk a Commerzbank ügyfelei számára” – nyilatkozta Matthias Lais, a neosfer ügyvezető igazgatója.

Időt és pénzt takaríthatnak meg az ügyfelek

A német külkereskedelemhez kapcsolódó pénzforgalomnak mintegy 30 százalékát a Commerzbank bonyolítja le. A nagybank vállalati üzletágával több mint 40 országban van jelen. Jelenleg a Commerzbanknak nagyjából 25,5 ezer cégcsoportot és közel 11 millió magán- és kkv-ügyfelet szolgál ki Németország-szerte.

Malte Rau, a Pliant vezérigazgatója a megállapodáshoz kapcsolódóan elmondta: “a hosszú távú siker csak bankokkal együttműködve lehetséges, ezért örömmel támogatjuk a Commerzbankot, mint a németországi kis- és középvállalati ügyfelek erős partnerét egy innovatív hitelkártya-megoldással”.

„Termékportfóliónk bővítése alátámasztja azt az igényünket, hogy Németországban az üzleti ügyfelek számára az első számú kapcsolattartó ponttá váljunk. Új digitális hitelkártya-megoldásunkkal lehetővé tesszük ügyfeleink számára, hogy hatékonyabbá tegyék pénzügyi folyamataikat, ami által költségeket és időt takaríthatnak meg” – magyarázta Tobias Knoll, a Commerzbank magán- és kisvállalati ügyfelek szegmensének szóló fizetési megoldásokért felelős vezetője.

Globális partnerség

A Commerzbank más cégekkel is kötött partnerségeket az üzleti ügyfeleinek szóló szolgáltatások fejlesztése érdekében. Januárban jelentették be például, hogy az amerikai fizetési technológiai vállalattal, a Global Payments-szel együttműködésben a kisvállalkozások fizetési lehetőségeinek bővítése érdekében tettek lépéseket. Közös vállalatuk, a  Commerz Globalpay digitális fizetési megoldásokat kínál a német kisvállalkozásoknak, beleértve a mobilalapú fizetés elfogadását, a kártya terminálokat és az e-kereskedelmi megoldást.

(Forrás: FintechFutures)

(Címlapkép: Depositphotos)

Commerzbankegyüttműködésfintechkkv